• 0

Sales/Motivatie/Gedragstraining - op te starten bedrijfje

Beste HL-ers,

 

Enige tijd geleden heb ik hier een topic gepost getiteld "wat te kiezen". Met jullie hulp als klankboard ben ik tot de conclusie gekomen dat ik, gezien mijn talenten en tekortkomingen, ga kiezen voor het opzetten van een sales/commercieelgedrag en -houding trainings bedrijfje.

 

Naam het het bedrijfje: TIELESS of TIE-LESS CONSULTANCY

(zou ik eventueel nog kunnen veranderen natuurlijk)..

 

Waarom Tie-Less? "Stropdas af en vanuit je ziel/persoon verkopen"

 

Ik wil mensen motiveren meer vanuit hun persoonlijke talenten en karakter te verkopen, zich commercieel op te stellen en hun gedrag daar ook door te laten sturen, ten einde succesvol te zijn in sales. En inderdaad mag dan die stropdas af! Een brutalere, eerlijkere aanpak!

 

Een trainee moet na een workshop en of training bereid zijn om naar zijn prospect te gaan, het gesprek aan te gaan met een no bullshit houding. Met meer respect voor zijn gesprekspartner, met meer focus op de behoeften en wensen van hem zonder 75% van de tijd te verspillen aan het verkopen van het product. De trainee leert binnen 5 minuten 3 belangrijkste pijnpunten van een prospect bloot te leggen om zo, middels zijn eigen talenten, de vertaalslag te kunnen maken naar een oplossing.

 

Daarop aansluitend wil ik workshops en trainingen geven over hoe men meer zijn of haar eigen talenten kan benutten in een sales proces.

 

Maar ook je gedrag, je houding. Dat is een beetje soul searching, maar op de juiste wijze geeft het je meer houvast, meer zelf vertrouwen en meer stabiliteit en rust in je sales trajecten. Sales Managers die een team van bijv 5 sales onder zich hebben, met elke sales een eigen karakter en eigen talenten. Die moeten niet allemaal volgens dezelfde bonus structuur werken, op dezelfde markten en dezelfde klanten. Ook daarop gericht wil ik mijn visie in een workshop / training overdragen.

 

 

 

Ik kan uren doorgaan over mijn ideen, maar ik wilde hier alleen mijn visie, mijn werkwijze enigzins neerleggen en jullie reactie horen.

 

Bijvoorbaat dank voor jullie responsen!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.