jaimie101

Junior
  • Aantal berichten

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

jaimie101's trofeeën

  1. Ik ben heel blij dat je dit zegt, want hier heb ik allang een ei over gelegd. Daarom heb ik ook een workshop/training in petto voor Sales Managers. Hoe motiveer je je sales, hoe beloon je je sales zodat ze zelf gemotiveerd zijn en hun doelen halen die van belang zijn voor het hele sales team. Hoe houd je contact met je sales mensen en hoe benader je ze, want ieder heeft een ander karakter en is op een ander vlak beter inzetbaar. Dit is dus een klein yes moment voor mij want je geeft aan dat er behoefte is aan datgeen waar ik mee aan wil komen zetten. Top!
  2. Perfect aangesloten op mijn visie! Het is ook zeker niet een dwars zijn houding of recalcitrantie, maar meer een symbolische actie om de barriere tussen sales en prospect te verminderen; closing the gap (leuke titel voor het bedrijfje "closing the gap consultancy") Natuurlijk moet je je kunnen conformeren aan bepaalde werkwijzen, maar met das af doe ik idd op het idee van: ik sales maar ook mens, u klant maar ook mens, laten we nu eerst man tot man (of vrouw natuurlijk) praten en samenwerken tot we de juiste oplossingen vinden in tegenstelling tot het stijve zakelijke afstandelijke. Wellicht is deze manier van werken moeilijker te implementeren op directie nivo van multinationals, hoewel ik denk dat wanneer men het juist hier doet, het effect enorm positief zal zijn. Ik wil mijn trainees dan ook motiveren hun persoonlijke krachten te benadrukken om zo die 'closing the gap' manier van sales te gebruiken.
  3. Goeie van je Annedien. Ik vond Tie-Less ook uit niet klinken maar kon een vervanging hier voor niet vinden, jij wel ;D
  4. 4) je hebt gelijk :) Ben in ieder geval blij dat mijn visie je aanspreekt
  5. ja klopt, maar ik had het met vervoer over de HL borrel, waar ik niet bij kan zijn. Die is toch in Utrecht? verder nog iemand inhoudelijke reacties ??
  6. Samenwerking sta ik altijd voor open! Ik heb een vervoer probleem dus vrijdag weet ik niet of ik erbij kan zijn. Die tool kunnen we idd eens gebruiken zodra ik voor bereid ben :)
  7. Beste HL-ers, Enige tijd geleden heb ik hier een topic gepost getiteld "wat te kiezen". Met jullie hulp als klankboard ben ik tot de conclusie gekomen dat ik, gezien mijn talenten en tekortkomingen, ga kiezen voor het opzetten van een sales/commercieelgedrag en -houding trainings bedrijfje. Naam het het bedrijfje: TIELESS of TIE-LESS CONSULTANCY (zou ik eventueel nog kunnen veranderen natuurlijk).. Waarom Tie-Less? "Stropdas af en vanuit je ziel/persoon verkopen" Ik wil mensen motiveren meer vanuit hun persoonlijke talenten en karakter te verkopen, zich commercieel op te stellen en hun gedrag daar ook door te laten sturen, ten einde succesvol te zijn in sales. En inderdaad mag dan die stropdas af! Een brutalere, eerlijkere aanpak! Een trainee moet na een workshop en of training bereid zijn om naar zijn prospect te gaan, het gesprek aan te gaan met een no bullshit houding. Met meer respect voor zijn gesprekspartner, met meer focus op de behoeften en wensen van hem zonder 75% van de tijd te verspillen aan het verkopen van het product. De trainee leert binnen 5 minuten 3 belangrijkste pijnpunten van een prospect bloot te leggen om zo, middels zijn eigen talenten, de vertaalslag te kunnen maken naar een oplossing. Daarop aansluitend wil ik workshops en trainingen geven over hoe men meer zijn of haar eigen talenten kan benutten in een sales proces. Maar ook je gedrag, je houding. Dat is een beetje soul searching, maar op de juiste wijze geeft het je meer houvast, meer zelf vertrouwen en meer stabiliteit en rust in je sales trajecten. Sales Managers die een team van bijv 5 sales onder zich hebben, met elke sales een eigen karakter en eigen talenten. Die moeten niet allemaal volgens dezelfde bonus structuur werken, op dezelfde markten en dezelfde klanten. Ook daarop gericht wil ik mijn visie in een workshop / training overdragen. Ik kan uren doorgaan over mijn ideen, maar ik wilde hier alleen mijn visie, mijn werkwijze enigzins neerleggen en jullie reactie horen. Bijvoorbaat dank voor jullie responsen!
  8. Als je het zo uitlegt ben ik het ermee eens dat die namen er corporate overkomen. Het mag best wel leuk zijn, wat meer to the point met een knipoog. Voorbeelden als: The Number Factory "we fabricate numbers" Adman "Daar heb ik een Adminstratie Mannetje voor !" Paper Biz "Al uw administratie verzorgen wij!" ik verzin maar wat hoor, maar het is leuk om wat modernere naam te pakken. Blijft ook lekker hangen en spreekt uit dat je gewoon staat voor wat je doet, geen bullsh*t maar gewoon dit doe ik en we doen het goed ook!
  9. Ten eerste denk ik dat de amerikaanse methodieken juist wel goed werken in tegenstelling tot de nederlandse methodieken, wanneer we praten over reseller motivation. Ik heb jaren indirect voor IBM gewerkt en daar gaat het amerikaans aan toe als maar zijn kan. Premier Business Partner van het jaar soor statussen kun je behalen als je flink je best doet. Dit biedt de reseller niet alleen een legio aan voordelen maar geeft hem ook een status in de markt. Het is makkelijker jezelf als bedrijf te verkopen wanneer je mag zeggen dat je een Gold Member bent of dat je een dergelijke status hebt. Niet alleen vertelt dat de prospect dat hij meer ruimte kan krijgen in het onderhandelen over de prijs, maar ook dat ze te maken hebben met een club die bewezen hebben te weten waar ze over praten. Het motiveert de reseller daarbij ook nog eens om die status daarom dus te behalen, wat weer een motivator is vanuit bijv IBM naar de resellers. Motivatie motivatie motivatie, zo denken de amerikanen. Ik heb 75% van mijn familie verspreid over California wonen en, zoals Christine terecht opmerkte, ook zij communiceren op een bepaalde manier die je motiverend kunt noemen. Het is dan wel niet zo diepgaande oprecht als je hier zou verwachten, maar het is een coulance waarop men met elkaar omgaat, positieve communicatie, motiverende communicatie. Het is zeker een stimulans voor je ziel, je gemoedstoestand en ook al weet je dat het niet de diepe vriendschap is, je voelt je prettiger om zo aangesproken te worden en je gaat je dag weer wat makkelijker en vrolijker door. Dit geeft direct een kickback op het zakendoen. Energyboosting noem ik het wel eens, want als je bijv een sessie van IBM meemaakt dan ga je naar buiten en kun je niet wachten om te gaan verkopen. Dat missen we in nederland wel een beetje, hoewel ik denk dat wij hier op een andere manier hetzelfde doel zouden kunnen bereiken. Over het blablabla gehalte van de Amerikaanse zakendoende partijen, ben ik het me je eens, maar ik denk dat het slim is om te realiseren dat veel manieren van de amerikanen gewoon heel goed werken en dat ze beter doordacht zijn dan wij vermoeden. Daarbij is het ook de vraag dat, zoals ik het begrepen heb uit je verhaal of het door hun aanpassen van hun verhaal op jouw wensen, terwijl je zegt dat je er zakelijk gezien niet tussen wilt zitten, voor hun gaat werken? Zij moeten immers samen die business genereren, als je zakelijk niet mee doet, dan weet ik niet zeker of het slim is om op dermate manier je ongenoegen te uiten en ze te pushen naar een ander systeem van denken. Minder blabla mee eens, met de kanttekening dat we meer open moeten staan voor hun manier van denken en werken. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
  10. vertel eens wat meer over jezelf. Hoe heet je van achteren, wat voor finance wil je doen, wat is je doelgroep. Heel vaak liggen de beste namen verschuild in dat soort aspecten.
  11. Accountpoint vertelt mij niet wat het is, point komt bij mij een beetje over als checkpoint of de kwikfit, een reparatiepunt. E & L finance daarentegen komt volwassen over, vloeit goed door in de mond en is goed te onthouden. Het geeft voor mij body aan de naam en komt stabiel over, firm, stevig.
  12. Misschien lees ik er hier overheen, maar ik had juist ergens gelezen dat je een jaar lang je uitkering mocht behouden tijdens het opstarten van je bedrijf en dat je tot 70% ingekort werd op je uitkering. Dat wil zeggen dat je altijd nog 30% vast behoudt, ongeacht wat je binnen haalt. DAT is voor mij WEL een stimulans, weet iemand hier meer over? Het zou in juni 2006 actief zijn, maar een vriend van me werkt bij Hudson en die vertelde dat je dit al kon regelen, op persoonlijke basis, met je UWV account manager.
  13. wellicht is het handig om daarover juist weer te sparren met iemand die ook zijn of haar eerlijke visie kan geven. Ook al vind ik dat ik over een gezonde zelfkennis beschik, een 3e ziet vaak net toch iets meer.
  14. Terechte opmerking en ook zeker iets dat me bezig houdt. Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet een concreet antwoord voor heb. Het eerste wat in mij opkomt zijn jonge ondernemers, jonge salesmensen, account managers die voor het eerst een sales managersfunctie bekleden of ouderen die tegen een muur aanlopen. Maar welke sector, welke omgeving, is nogal lastig.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.