Erwin18

Senior
  • Aantal berichten

    63
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Erwin18's trofeeën

  1. Beste Pvisser, Heb jij erg veel werk of niet? Ik zie je hier goede reacties geven? Misschien heb ik wel interesse! Kun je iets vertellen over je prijzen?
  2. Misschien ben ik wat warrig: Situatie: Hij: eigenaar kantoor, eenmanszaak met lopende leningen (goed bedrijf als het groeit wat te verwachten is) Ik: in loondienst werkzaam en parttime bedrijfje met 2 a 3 klanten, nu aan het samenwerken, ivm nieuw huis en partner ook zelfstandige wil ik gaan financieel risico lopen voor zijn lopende schulden of schulden die een eventuele VOF gaat maken. Ik wil bij voorkeur een eenmanszaak zijn die hem dan factureert. Maar in verband met een verkapt dienstverband is dat natuurlijk een risico. Ik werk vanuit zijn pand en vanuit zijn bedrijfsgedachte en noem me ook zo. Nu wat duidelijker? We willen samenwerken onder 1 naam maar ik kan en wil geen risico nemen voor zijn leningen e.d. Ik hoop op wat hulp!!
  3. Geachte lezers, Een probleem op toch deels mijn eigen vakgebied. We zijn er deels uit maar een frisse kijk op de situatie is toch niet verkeerd: Een bestaand administratiekantoor is sterk groeiende waardoor er gezocht wordt naar samenwerking (liever geen personeel). Deze is gevonden bij iemand die in loondienst was als assistent accountant maar parttime een eigen zaak had. De laatste wil gerust fulltime voor dit kantoor werken maar geen financieel risico dragen i.v.m. leningen. Deze zou dus het liefste geheel samenwerking maar niet in een VOFof maatschap omdat deze dan mogelijk ook aansprakelijk is voor gemaakte kosten. De assistent accountant heeft een aantal eigen klanten die hij via zijn eigen btw aangifte doet. Wat is wijsheid? Deze eenmanszaak maandelijks laten factureren aan het bestaande bedrijf? Dit is bijna 95% van zijn werkzaamheden en dus een mogelijk fictief dienstverband. Een gezagsverhouding is er in elk geval niet. Hoeveel uur mag je voor 1 opdrachtgever werken voordat het gezien wordt als fictief dienstverband? Bij mijn weten is er geen duidelijk antwoord. Zou het dan mogelijk zijn de bestaande klanten van het kantoor te laten factureren door het kantoor zelf en dat ik hen een factuur stuur voor de gemaakte uren maar voor nieuwe klanten ik deze factureer en een soort "fee" betaal voor de gebruikte service e.d. aan het kantoor? Best een lastig verhaal. Wil ondernemer zijn maar de financiele risico's niet dragen die er al bestaan. Ik hoop op een frisse blik van iemand Bedankt!! Erwin
  4. Ik zit met de gedachte te spelen om een auto aan te schaffen in dezelfde kleur als mijn huisstijl e.d. En dan op de auto het logo van mijn bedrijf te vermelden plus een telefoonnummer of verwijzing naar mijn website. Is dat uit oogpunt van marketing verstandig ofniet? Geen carnavalsauto maar een nette auto. Het is ook in de dienstensector met een nette uitstraling (administratief) Hoe zien jullie dit? Zou dit een extra bijdrage leveren? Af en toe op strategische plekken neerzetten? We moeten zeker nog groeien!! Ik hoor graag jullie mening.
  5. Heren en dames, Ben in verre onderhandeling om te gaan deelnemen in een maatschap. Mijn winstaandeel zal bepaald worden door een percentage van de omzet. Alles wordt betaald qua huisvesting, netwerk, kennis, pc's etc etc. Enige wat ik nodig heb is een nette auto en verder hard aan het werk. Nu krijg ik binnekort onderhandelingen. Voorstel: 40% vd omzet als het niet mijn aangebrachte klanten zijn 60% vd omzet als het mijn eigen aangebrachte klanten zijn Hoe kijken jullie hiertegenaan? Ik denk zelf dat de % best naar 50 en 70 toekunnen. Graag jullie mening :) Erwin
  6. Ik heb in excel een begroting gemaakt voor een zelf te starten administratiekantoor. Welke expert wil hier eens naar kijken om te kijken of ik ergens nog wat mis of mogelijk een denkfout maak. Ik hoor het graag!!
  7. Een boekhouder adviseer ik!!
  8. Je zou best eens kunnen praten met zo iemand. De vraag is, verdiend zo iemand zichzelf wel terug? Is er grote vraag naar je product. Hoeveel denk je meer te kunnen verkopen met een vertegenwoordiger die voor jou rondgaat. Met andere woorden, marktonderzoek is zeer belangrijk in dit geval!! Mocht je qua ondernemerschap niet sterk zijn zoals je schreef zou ik zeker een professioneel iemand benaderen voor ondersteuning.
  9. Beste forumleden, Ik heb zeker de zoekfunctie al gebruikt op deze site maar vraag me nog iets af. Stel ik begin een adviesbureau, pure dienstverlening en uurtje factuurtje!! Zijn algemene voorwaarden verplicht? Wat zijn de nadelen als ik deze niet heb. En hoe kom ik dan aan algemene voorwaarden? Ik denk niet dat ik hele gekke dingen erin wil hebben. Kost dit geld om vast te leggen bij de KvK? Ik hoop op wat nuttige reacties!!
  10. Ja hoor dat mag middels de journaalpost in de boekhouding: Kostenpost Voorheffing Aan Prive Gewoon terugvorderen dus!!
  11. Erwin18

    Even voorstellen,

    Hoi Welkom hier!! Ik heb je direct even een berichtje gestuurd ivm marketing!! Ik hoor graag van je!! Groeten
  12. Graag gedaan Snelheid van reageren is het sterkste punt van mijn onderneming!! tenminste, dat vind ik zelf haha!!
  13. Als je een handel voert en je koopt goederen in komen deze in eerste instantie op de balans bij de voorraad. Als je deze verkoopt verhuist het via een journaalpost naar de v en w rekening. Overigens doen veel bedrijven de inkoop direcht boeken op de kostenrekening en maken aan het eind van het boekjaar een inventarisatie en bepaalt men de eindwaarde van de inkopen Snapt u :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.