Ik heb het volgende standaard in mijn boekhoudpakket staan, klopt dit wel?
Inventaris
Debetrekening Balans
Afschrijving inventaris
Debetrekening Balans
Afschrijfkosten inventaris
Debetrekening W&V
Ik heb het idee dat 'afschrijving inventaris' tegenover 'inventaris' zou horen te staan en dat dit dus een creditrekening moet zijn. Anders staat dit toch dubbel aan de debet zijde?
Ik werk voornamelijk met een voorraad grondstoffen, waarvoor ook prototypes worden gemaakt die niet verkocht worden. Ik neem aan dat ik daarvoor ook dezelfde rekeningen aan moet maken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
malicra
malicra
Een paar korte vragen:
Ik heb het volgende standaard in mijn boekhoudpakket staan, klopt dit wel?
Inventaris
Debetrekening Balans
Afschrijving inventaris
Debetrekening Balans
Afschrijfkosten inventaris
Debetrekening W&V
Ik heb het idee dat 'afschrijving inventaris' tegenover 'inventaris' zou horen te staan en dat dit dus een creditrekening moet zijn. Anders staat dit toch dubbel aan de debet zijde?
Ik werk voornamelijk met een voorraad grondstoffen, waarvoor ook prototypes worden gemaakt die niet verkocht worden. Ik neem aan dat ik daarvoor ook dezelfde rekeningen aan moet maken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8230-afschrijven-inventaris-debetrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag