Aanbevolen berichten

15 februari 1230-14 uur lunchbijeenkomst over risicokapitaal in het kader van het BAN programma van Economisceh Zaken.

Locatie: Maxwell Group, Basisweg 29, Amsterdam (vlakbij Sloterdijk).

Zie ook www.kapitaaltrein.nl

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7907-ban-bijeenkomst-risicokapitaal-amsterdam/
Delen op andere sites

Kan je misschien aangeven wat voor jou de belangrijkste toegevoegde waarde van die bijeenkomst was?

Je kan natuurlijk veel informatie over inversteerders en risciokapitaal vinden in boeken en gidsen, maar deze mensen wezen je nog even op bepaalde punten waardoor je toch weer anders na ging denken. Daarnaast, de persoonlijke ervraringen van de sprekers kan je zeker iets aan hebben, goed verhaal ondersteund door cases uit eigen ervaringen.

Je kan natuurlijk veel informatie over inversteerders en risciokapitaal vinden in boeken en gidsen, maar deze mensen wezen je nog even op bepaalde punten waardoor je toch weer anders na ging denken. Daarnaast, de persoonlijke ervraringen van de sprekers kan je zeker iets aan hebben, goed verhaal ondersteund door cases uit eigen ervaringen.

Ik heb een BAN bijeenkomst in Amsterdam bijgewoond en ik had mixed feelings over de bijdragen van sommige mensen. Zelf ben ik voorstander van high tech bedrijven die een product ontwikkelen en dat dan internationaal op de markt zetten. Dat vergt wel een behoorlijke start-investering, weet ik uit herhaalde eigen ervaring. De strekking van verhalen van sommige adviseurs is dat je juist niet veel geld van een investeerder moet vragen. Die geluiden hoor je ook wel hier op HL. Het viel me gewoon een beetje tegen dat het ambitieniveau blijkbaar wat lager was, meer gericht op bedrijven die een niche markt alleen in Nederland willen bedienen dan op bedrijven die het echt wereldwijd willen gaan maken.

Ik weet ook dat dat laatste met name in ons risicomijdend landje best wel heel lastig is, maar je kunt ondernemers tenminste een beetje aanmoedigen om wat meer ambitie te hebben.

dagdag

Christine

even terverduidelijking:

er worden door diverse partijen (waaronder nebib, nv oost, tiin en maxwell) bijeenkomsten gehouden over risicokapitaal in het kader van het BAN/BAP programma van EZ.

De bijeenkomsten kunnen qua opzet ietwat verschillen, maar zijn in grote lijnen hetzelfde. Bedoeld voor alle soorten ondernemers met praktijkervaringen en tips van deskundigen.

In onze bijeenkomsten staat de innovatieve ondernemer centraal die een produkt/idee/dienst in de markt wil zetten. In zijn niche markt, regionaal en soms ook wereledwijd. De doorsnee innovatieve ondernemer.

En die ondernemer heeft vaak een kapitaalbehoefte die onder de 100k euro ligt. En dus door informals goed is in te vullen.

Alle bijeenkomsten vind je op www.businessangels.nl of www.kapitaaltrein.nl.

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar