• 0

Originele manieren om aandacht te trekken...?

Bij de opening van mijn winkel (verhuizing van de ene locatie naar een andere) heb ik hier wat ideetjes opgedaan voor openingsaanbiedingen. Het was erg prettig om te ervaren dat meerdere mensen met mij meedachten. Dus... gooi ik brutaalweg nog maar even iets "in de groep"!

 

Ik zoek steeds naar manieren om op een andere wijze reclame te maken dan de meest voor de hand liggende. Natuurlijk heb ik regelmatig 'n advertentie in de plaatselijke krant en laat uiteraard ook met enige regelmaat folders drukken.

Zondagmiddag kwam ik (liggende onder de zonnebank ;D) op een aardig idee.

Omdat ik ook sieraden maak, naar eigen ontwerp, heb ik de mensen van het zonnecentrum aangeboden om 3 á 4 kettingen voor hen te ontwerpen en die vervolgens voor hen maken. Die krijgen ze dan gratis van mij, máár wel met een bedoeling... natuurlijk!

 

Mijn voorstel is dat ze die kettingen dan bij de balie leggen (en niet mee naar huis nemen) zodat de medewerksters ze dan tijdens hun werk kunnen dragen. Als er dan klanten gunstige opmerkingen over maken, kunnen ze hen naar mijn winkel verwijzen.

Dat vonden de medewerksters een erg leuk idee -ik maak best mooie kettingen, al zeg ik het zelf- en ze gaan het aan hun werkgever voorleggen. Er zijn hier meestal twee medewerksters aanwezig, soms drie. Hoogtwaarschijnlijk gaat dit lukken...

 

Dit is dus zo ongeveer wat ik bedoel, van mond tot mond reclame "aansturen". Heeft hier misschien iemand ook zo'n niet geheel alledaags idee op dit gebied?

Ik verkoop in mijn winkel onder andere: Dierproefvrije cosmetica, wierook, allerlei beeldjes van Boeddha's, elfjes, draken, natuurgetrouwe vogeltjes en andere diertjes, talismanstenen, dreamcatchers, geurolie en sieraden.

 

Ideetjes...???

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk idee!! :D

 

Ik denk effe met je mee......

Wat zit er voor hen in?

Wat worden zij er beter van? behalve.... "leuk".

Hmmmm.... Wat is het belang van die "baas", dat hij dit wel voor je wil doen?

 

Vriendelijke groeten,

 

Aart-Jan Eenkhoorn.

OneDev bv.

 

*OneDev zoekt mensen. DotNet-ters in het specifiek!*

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee!! :D

 

Ik denk effe met je mee......

Wat zit er voor hen in?

Wat worden zij er beter van? behalve.... "leuk".

Hmmmm.... Wat is het belang van die "baas", dat hij dit wel voor je wil doen?

 

 

Voor de bazin en haar medewerksters is het inderdaad voornamelijk "leuk" om de kettingen te kunnen gebruiken.

Maar toen ik daar bij de balie stond, zag ik iets waardoor ik ook wat "terug-kan-doen".

 

Ze namelijk hebben kortingsbonnen voor klanten die een nieuwe klant aanbrengen. Dan krijgen de klant èn de nieuwe klant 50% korting op het eerstvolgende bezoek dat ze sámen brengen aan de zonnebank.

Ik heb aangeboden om een aantal van die kaarten mee te nemen naar mijn winkel, om ze aan MIJN klanten te geven. In dat geval ga ik (natuurlijk) niet met zo'n klant samen naar het zonnecentrum, maar zet ik een stempel van mijn winkel op de kortingskaart.

Dan weet men daar dat die klant van mij afkomstig is, de klant krijgt 50% korting voor één keer "banken" en ik maak:

A) een goede beurt bij mijn klant (die dankzij mij korting krijgt);

B) deze klant zal hier naar alle waarschijnlijkheid over praten met anderen;

C) dezelfde klant zal bij het zonnecentrum wederom met mijn kettingen geconfronteerd worden;

D) en...het zonnecentrum hoeft maar één klant 50% korting te geven i.p.v. twee!

 

Nu nog alleen even afwachten wat de eigenaresse van het zonnecentrum over mijn plannetje denkt, ik ga er binnen enkele dagen weer even langs.

 

Link naar reactie
  • 0

Nice, ik ben ervan overtuigd dat viral marketing

(daar ben je mee bezig ) het beste werkt.

Kijk zelf maar eens hoeveel advertenties je eigenlijk echt bekijkt.

 

Door te samplen, in je vriendengroep bereik je een stuk meer,

probeer ook eens te kijken of je meer sampels kan neerleggen bij

stylistes van bladen als Elle etc.

Link naar reactie
  • -1

Even kritische noot. Ik vraag me af of ik (als medewerker bij zonnebank bedrijf) elke dag dat ik kom werken de ketting om zal doen. Het brengt mij persoonlijk niets op, behalve dat misschien mijn baas gunstig(er) over mij denkt.

 

Toch is het idee vrij origineel en zou het goed kunnen werken in de praktijk. Hoe de dragers van de sierraden over de kettingen denken is essentieel, volgens mij. Misschien is het slim, om eerst een maand enkel en alleen 2 kettingen te leveren, verschillend van elkaar. Dan kan niet elke werknemer van het zonnecentrum de ketting dragen, terwijl ze dat toch (even aangenomen) willen doen. Na een maand lever je dan weer 2 andere kettingen. Op deze manier maak je denk ik meer kans dat de werknemers de kettingen ook echt (vaker) gaan dragen, omdat ze 'honger' hebben naar het dragen van de kettingen, zeg maar. Een beetje raar uitgedrukt.

 

Ander idee: biedt de burgemeester van jouw stad en zijn/haar partner een mooie ketting aan. Geheel gratis, en zorg er meteen voor dat iemand v/d pers aanwezig is bij het uitreiken van de kettingen!

 

Of: start een workshop waarbij kinderen hun eigen sierraden kunnen maken. Dan heb je ook meteen de ouders erbij betrokken. (mogelijk nieuwe klanten)

 

Of: maak een ketting van 500 meter en laat deze door kinderen van punt A naar punt B spannen. Als een soort van uitdaging. Zou het lukken om 500 meter of 1000 meter aan ketting op te zetten van punt A naar B door kinderen? Met pers erbij uiteraard.

 

Of: op openingsdag krijgen de eerste x-aantal bezoekers een gratis ketting.

 

Of: zet op openingsdag een kledingpop buiten je winkel, geheel naakt, met een gewone hele stevige grote fiets ketting om zijn of haar nek. (zo'n ketting waarvan je de schakels ziet) Met een bordje erbij: Niet mooi? Kom dan eens bij ons binnen kijken hoe het ook anders kan!

 

of: 500 / 1000 meter ketting idee van zojuist, maar dan zonder ketting. De ketting is dan denkbeeldig door kinderen die elkaars handen vasthouden.

 

of: ketting idee met of zonder daadwerkelijke kettingen, en dan van het oude winkel adres naar je nieuwe locatie?

 

of: maak een hele grote opzichtige ketting, erg gewaagd en in het oog springend en maak hier een actie van: degene die deze ketting een week lang durft te dragen in zijn/haar dagelijkse activiteiten, ontvangt een gratis ketting.

 

of: vraag vrouwelijke modellen om in sexy kleding op de openingsdag rondjes voor je winkel te lopen met natuurlijk je allermooiste kettingen!

 

of: speurtoch voor kinderen organiseren, waarbij ze op bepaalde plekken opdrachten moeten uitvoeren om een schakel te ontvangen, die uiteindelijk leiden tot een ketting. De groep die dit het snelst voor elkaar krijgt, mag naar een pretpark ofzo.

 

Hopelijk heb je hier iets aan! :)

 

www.maastrichtmoetjehoren.nl

Link naar reactie
  • 0

De (her)opening van mijn winkel is al enkele maanden geleden, Arlo.

Misschien kwam dat in mijn berichtje niet zo duidelijk naar voren. Mijn dank in ieder geval voor je uitvoerige reactie!

 

Je schreef onder andere: "Misschien is het slim, om eerst een maand enkel en alleen 2 kettingen te leveren, verschillend van elkaar. Dan kan niet elke werknemer van het zonnecentrum de ketting dragen, terwijl ze dat toch (even aangenomen) willen doen. Na een maand lever je dan weer 2 andere kettingen. Op deze manier maak je denk ik meer kans dat de werknemers de kettingen ook echt (vaker) gaan dragen, omdat ze 'honger' hebben naar het dragen van de kettingen, zeg maar. Een beetje raar uitgedrukt".

 

Ik was van plan om 3 á 4 kettingen daar te brengen in verschillende modellen en kleuren. Dan kunnen ze per dag uitzoeken welke ketting het beste past bij de kleding die ze op dat moment dragen. Vervolgens zal ik af en toe een ketting voor ze omwisselen in een ander model of kleur.

 

Verder vond ik meerdere dingen die je opschreef ook leuk, maar niet allemaal realiseerbaar. Een ketting van de oude, naar de nieuwe locatie bijvoorbeeld, zou ongeveer drie á vier kilometer lang moeten worden. Zonder meer een echte aandachtstrekker... alleen al vanwege de verkeersoverlast die het zou opleveren ;D!

 

De andere ideetjes zal ik even in gedachten houden, in een aan de huidige situatie aangepaste vorm zit er wellicht nog wat bruikbaars bij.

Link naar reactie
  • 0

Pak een paar van je beeldjes en zet deze ´s nachts bij mensen in de voortuin :o Free Publicity gegarandeerd ;D een paar dagen later stuur een brief en vertel wie je bent. ;D

 

Even serieus: je hebt veel leuke ideeen hier boven gekregen, een paar daarvan vond ik (als consument) heel erg leuk. Veel succes met je nieuwe winkeltje! ;)

I am not that dutch, you know...

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
-ik maak best mooie kettingen, al zeg ik het zelf-

 

Naar ik aanneem zijn de kettingen (hoewel ik niet tot de doelgroep behoor, zou zelf liever spreken van halssieraden) door het speciale ontwerp en handgemaakt, redelijk prijzig.

 

Je zou daarom ook kunnen denken een een soort van "uitleen" in je winkel, zoals dat ook met kunst wordt gedaan. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan een abonnement met het recht om elke week een ander sieraad te kiezen.

 

Bijkomend voordeel is dat je hiermee "traffic" (ofwel winkelbezoek) genereert.

 

;D Wel duidelijk aangeven dat de sieraden elke keer ultrasoon worden gereinigd...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.