Hoi, diaz :)
Ik zie dat je al veel handige tips hebt gekregen, misschien kan je ook een paar van mijn ideeen gebruiken.
1. Ik denk dat het esht belangrijk is om je doel groep heel specifiek te maken, geen duidelijke doelgroep wordt vaak een probleem al heb je een super product.
2. Je product zal een probleem van iemand kunnen oplossen, dat is ook de bedoeling waarom hij of zij het koopt. Het is handig om na te denken wat voor probleem dat dat is (soms is het moeilijker dan het lijkt: Parker dacht heel lang dat ze een oplossing hadden voor mensen die op zoek naar goede pennen zijn, niet dus. De meeste mensen die Parker kopen, kopen het als cadeau voor iemand anders, hun "probleem" is: "wat zal ik voor Piet zijn verjaardag kopen?" in plaats van "wat voor pen zal lang en goed voor me werken?" Toen ze er achter kwamen dat het zo was, zagen ze meteen andere conurrenten (andere typische cadeau aanbieders), nieuwe mogelijkheden (cadeau setjes), richtingen ezv.)
3. Denk daarna wie dat probleem heeft: wie zijn deze mensen in het algemeen? wat doen ze? waar zoeken ze hun producten? Wat willen ze ervoor betallen? Hoe handig zijn ze?
Jouw klanten kopen geen product, ze kopen een oplossing voor hun problemen.
Good Luck! ;)