• 0

Handelsnaam vastleggen!

Hallo,

Ik heb een vraag over het vastleggen van een handelsnaam. Ik wil een bedrijf gaan beginnen met naam 'XX'. Nu ben ik nog niet begonnen maar wil wel alvast voorkomen dat iemand anders in die tussentijd ook de naam 'XX' wil gaan gebruiken.

 

Daarom moet ik waarschijnlijk mijzelf en de naam gaan inschrijven bij de kvk. Aangezien ik nog geen echte activiteiten verricht stel ik mezelf de volgende vraag. Ik wil uiteindelijk in een bv gaan opereren. Maar voor nu is het alleen zaak om de naam te 'beschermen'. Kan ik dat het beste doen in de vorm van een eenmanszaak (weinig rompslomp, weinig kosten) of moet ik dat alvast in de vorm van een bv doen (dus ook notaris etc.).

 

Ik wil er alleen voor zorgen dat iemand anders naam 'XX' niet kan geen gebruiken als handelsnaam.

 

Is het bijv. ook verstandig om de naam als merk te deponeren bij het benelux merkenbureau?

 

Kan iemand mij hiermee helpen?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Ik ben iets te voorbarig geweest en wil zeker niet dat de administrator deze topic afsluit voordat ik dat zelf heb gedaan (wil me aan de regels houden :D).

 

Ik heb al wat andere draadjes gevonden over dit onderwerp.

Wat belangrijk is, is om de inschrijving te doen, domeinnaam vast te leggen en eigenlijk om al actief bezig te zijn met de naam.

 

Wat ik wil is de naam gebruiken door heel nl. daarom kan het gaan kwaad om het merk (de naam) te deponeren bij het benelux merkenbureau.

 

Wat ik ga doen is het volgende. Ik ga naar de kvk, schrijv me in als eenmanszaak, laat een handelsnaamonderzoek doen en ga het merk deponeren bij het benelux merkenbureau. Ik ga heel snel aan de lsag met het afronden van het plan en het zoeken van een pand zodat ik eindelijk kan gaan beginnen. Volgens mij gaat het zo dan wel goed komen.

 

Groeten,

Dennis

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.