• 0

Aangifte Inkomstenbelastingen - auto v/d zaak

Hallo allemaal.

 

Zoals de meeste ondernemers ben ik ook bezig met de IN 2005. In dit oh zo mooie pakket van de belastingdienst is het duidelijk aangegeven, en berkenend die aan de hand van de cataloguswaarde de privé-ontrekking. Alleen nou geeft die bij het versturen een foutmelding dat de balans en W&V niet gelijk zijn.

 

Ik weet na een aantal testen dat dit op de auto v/d zaak betrekking heeft. Alleen hoef je naar mijn weten in je balans en W&V toch niet je privé-gebruik auto te boeken??? Dat is toch alleen van belang voor de IB?

 

Kan iemand mij helpen a.u.b.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou ik heb niets ingeboekt. Maar ik heb ff rond lopen neuzen op een aantal sites, en die hebben het erover dat je BTW moet corrigeren op je privégebruik. Iets van 12% van 22% van de cataloguswaarde.

 

Ik meende altijd dat je je bijtelling moest geven bij de IB en niets in je financiele administratie daarvoor hoefde te verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Nu heb je het weer over BTW....

 

Ook BTW komt niet in je aangifte IB...je moet deze twee even gescheiden houden....!

 

Inzake de btw moet de zaak over het privegebruik 12% van het bedrag dat de gebruiker aan moet geven bij de inkomstenbelasting afdragen.

Dat doe je in je BTW aangifte!

In je boekhouding boek je

Autokosten

a/ nog te betalen BTW.

 

Maar als je dit nog niet gedaan had...moet je maar snel een suppletie-aangifte doen over 2005 en snel betalen, want boetes zijn snel gemaakt bij de belastingdienst.

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het ff goed snap. Moet je dus 12% van de 22% van de cataloguswaarde of van de maximale kosten corrigeren.

 

Dus als de auto 24500,- * 22% = 5390

maar de kosten zijn € 3688,-

 

Moet ik dus 12% van 3688 nemen = 443 boeken a.d.h.v.

 

Autokosten 443

Aan te betalen BTW 443

 

????

 

Nou is dat voor de BTW geen probleem, want kom in aamerking voor de K.O.R., maarre ik snap nog steeds niet wat de foutmelding is in het IB-pakket.

 

Het saldo Fiscalewinstberekening is niet gelijk aan het saldo winst-en verliesrekening of winstaandeel van uw onderneming.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 42 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.