• 0

welke partnership-regeling?

Ik ben van plan om partner te worden met 2 personen die samen al 2 jaar een bv hebben in de webdevelopment-sector (websites bouwen), wat ze mij voorstellen is om eerst voor 20% medepartner te worden en dit na een jaar te herbezien, is dit een goede regeling volgens jullie of kan het ook anders?

 

Graag advies daar dit voor mij een heel belangrijke stap is in mijn loopbaan.

 

Vriendelijke groeten,

 

Bart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoe definieer je goed? 20%, 30%, 100%. Het percetage zegt niet meer dan de omvang van de deelneming. De belangrijkste vraag is: waarom willen ze jou als medevennoot? Heeft de vennootschap kapitaal nodig of willen ze jou vanwege je toegevoegde waarde?

 

Voordat je besluit tot een deelname is het van belang om te weten wat jouw aandeel precies inhoudt. Investeer je in een bodemloze put of heb je te maken met een florerend bedrijf met gezonde jaarcijfers. Vraag in ieder geval inzage in de boeken?

 

Er zijn 1001 zaken waarmee je rekening moet houden bij een management buy-in. Voordat je besluit om deel te nemen is het wellicht verstandiger om eerst eens een tijd samen te werken en een snuffelperiode af te spreken. Nog een raad: voordat je verdere stappen onderneemt is het verstandig om eens met iemand te gaan praten die iets meer ervaring op dit terrein heeft. Succes.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.