• 0

vennoot bestaande vof met BKR-registratie

Gast Verwijderd account

Wij zijn een reeds 4 jaar bestaande VOF met 3 vennoten. Tot dit moment wordt alles gefinancierd met eigen vermogen. Afgelopen maand hebben wij echter een opdracht van e180.000 binnengehaald. Wij moeten hiervoor voor e70.000 kosten maken. Met opdrachtgever is afgesproken dat hij na installatie betaald. Bij aanvraag krediet bleek één vennoot een BKR-registratie te hebben waardoor ons bedrijf geen (0,0) krediet verschaft wordt. Ik ben bij verscheidene banken geweest met allemaal hetzelfde verhaal.

Het zou sneu zijn als we deze opdracht moeten laten schieten door deze registratie. Weet iemand een goede oplossing? Is bijvoorbeeld het tijdelijk uitschrijven van deze vennoot iets?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij opdrachten van dit volume is het heel gewoon als de opdrachtgever een deel vooruit betaalt. Bijvoorbeeld 35% bij gunning, 35% halverwege bij het behalen van bepaalde mijlpalen, en 30% bij oplevering.

 

Voor het maken van de kosten kan je misschien ook een beetje schuiven met de betalingstermijnen.

 

Ik denk dat je het beste met je opdrachtgever kan gaan praten en een ander betalingsschema voorstelt (Je zou zelfs bijvoorbeeld 5% korting kunnen geven als hij daaraan wil meewerken).

 

Het is ook in het belang van je opdrachtgever dat jullie de klus kunnen uitvoeren, zonder in financiële problemen te komen.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dank voor je reactie. Betaling vooruit is in dit geval geen optie, ivm leveringsvoorwaarden van opdrachtgever waar wij mee accoord zijn gegaan. Had dit id ook geprobeerd. Het probleem met de betalingstermijnen is dat we naar schatting 90 dagen bezig zijn met deze opdracht. Ik heb de betalingstermijn weten te rekken naar 60 dagen. Betekent dat met een betalingstermijn van 30 dagen ik sowieso 60 dagen moet overbruggen.

Zal dus toch ergens vv vandaan moeten halen (denk sowieso niet slecht voor het bedrijf wat vreemd vermogen erin, maar das weer iets anders). Heb je nog andere suggesties?? Ik hoor ze graag

 

Link naar reactie
  • 0

iets is hier niet goed.

je hebt al 4 jaar een vof, dus ik ga er even vanuit dat het een meer dan 4 jaar oude notering betreft van een schuld uit dat verleden die niet betaald is. Op zich is een BKR notering namelijk niet erg, het hangt ervan af welke notering je hebt als ondernemer.

 

Je vraagt om 70k krediet?

en je krijgt niets, niet eens een R/C van 25k of zoiets?

 

dan zijn er twee opties:

1. er is iets met de vennoot waardoor de bank geen enkel vertrouwen heeft in deze persoon en dan moet je je zelf ook afvragen wat dat is en of deze partner de juiste is voor jullie bedrijf. en dan bedoel ik dus niet iets uit het verleden (van meer dan 4 jaar geleden).

2. de bank heeft geen vertrouwen in het bedrijf of in jullie als geheel en geeft de BKR notering als reden op. Lees smoes om geen gezeur te krijgen. In dat geval moet je nog eens naar je plan laten kijken door een onafhankelijke derde.

 

Tip: ga eens naar een bijeenkomst over kapitaal (zie www.businessangels.nl) en maak een vervolgafspraak met een deskundige. Die kan in een uur tijd de reden wel boven tafel halen en je adviseren. Kost je niets en dan heb je een onafjankelijk oordeel.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een iet late reactie, sorry hiervoor.

De schuld van mijn partner is ongeveer 2 jaar geleden opgelopen in de prive-sfeer door een conflict met een bank.

Denk niet dat ik hierdoor hoef te twijfelen of deze vennoot wel de juiste is voor ons bedrijf.

In tegenstelling tot wat jij vindt, is mijn ervaring dat banken echt heel panisch doen over BKR-noteringen (al eerder opgevallen en ook op dit forum gelezen).

Heb wel het idee dat de bank ons als bedrijf ziet zitten aangezien we vanaf dag één winstgevend zijn, met een jaarlijks stijgende omzet en winst.

Ik begrijp niet zo goed wat ik met het oordeel van een onafhankelijke, door mij ingehuurde, derde partij moet. Ik denk niet dat een bank hiermee overstag zal gaan.

Misschien kan je dit verduidelijken? Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat als je een deskundige even naar je cijfers laat kijken hij/zij je binnen een uur kan aangeven of het werkelijk die BKR notering is of iets anders waardoor je geen krediet krijgt. Ik denk namelijk niet dat het de BKR notering in prve is van je mede vennoot, maar kan natuurlijk niet vanaf hier zeggen wat het wel is.

 

Bernd

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.