• 0

Vragen over liquidatie B.V.

Hoi, de B.V. die ik ooit opgericht heb met een zakenpartner zal worden geliquideerd. Nu heeft mijn partner hiervoor een vergadering gehad met de financieel adviseur en wordt er gevraagd of ik het eens ben met de genomen beslissingen aldaar. In principe kloppen alle punten wel met hoe ik het wil laten lopen. Desondanks is er een punt dat mij niet helemaal duidelijk is, ik hoop dat iemand hier wat advies over kan geven:

 

In de notulen staat o.a. het volgende: "Voorstel om de vennootschap te liquideren en de heer -knip, naam zakenpartner- aan te wijzen als vereffenaar van het vermogen van de vennootschap en als bewaarder van de stukken van de vennootschap."

 

Er staat op dit moment nog een krediet open bij de bank van 4.000 EUR, en de planning is dat ik en mijn voormalig partner ieder 2.000 EUR betalen. Dit is verder niet zo'n probleem. Wat betekend het voor mij dat hij vereffenaar gaat worden?

 

Alvast bedankt

Catalyst

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De vereffenaar regeld de liquidatie, bewaard de stukken en houd zich beschikbaar voor nagekomen claims. Hij is in feite het aanspreekpunt van de BV in liquidatie. Mochten er nog financiele meevalers zijn die ten goede komen aan de (voomalige) aandeelhouders, dan moet hij er voor zorgen dat jij jouw deel krijgt.

 

Voor jou betekend het dat je van een hoop gezeur af bent, zondar dat je "rechten" ontnomen worden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.