catalyst

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

catalyst's trofeeën

  1. Die overige kosten heb ik dus amper, ik ben een paar keer langsgeweest om te bespreken wat ze willen maar het bedrijf zit hier in de stad dus reiskosten heb ik niet. Vervolgens heb ik een offerte gemaakt en dat is het. Aangezien ik bij m'n fulltime werkgever gewoon op een pc daar mag werken aan deze opdracht (in ruil voor vakantiedagen aangezien ik daar een gigantisch overschot aan heb, en hier hebben ze hi-spec pc's) heb ik daar ook geen kosten aan of iets dergelijks.
  2. Thanks voor je antwoord :). Vraagje over dit: Hoe kan ik dit documenteren? Het is mijn eigen werk dat ik doe, en het aantal uren werk dat ik er in steek zijn toch geen kosten voor mezelf? Het is een vormgevingsopdracht, dus los van veel tekenen en urenlang achter photoshop en illustrator kan ik niet echt met harde dingen komen toch? Of zie ik dat verkeerd? :) Sorry voor alle vragen maar ik ben er wat huiverig voor dat ik straks opeens de helft van het bedrag mag deponeren bij onze vrienden van de belastingdienst :).
  3. Okay, maar de opdrachtgever vraagt om een btw nummer, ik kan gewoon zeggen dat dat niet nodig is ivm bovenstaande reden? (volgens mij willen ze wel een BTW nummer namelijk) En ik breng het bedrijf in kwestie 15.000 EUR in rekening (ex BTW). Enig idee met hoeveel ik dan rekening moet houden qua omzetbelasting, want ik kan me voorstellen dat de belastingdienst dit ook wel een leuk bedrag vind om te zien.
  4. Hoi, ik vind het erg moeilijk om het juiste forumgedeelte te bepalen hiervoor dus ik hoop dat ik het hier goed heb neergezet :). Op dit moment heb ik een fulltime baan bij een werkgever. Er is mij een opdracht aangeboden bij een ander bedrijf (in een totaal andere branche, mijn huidige werkgever vind het prima dus daar is geen enkel probleem mee) alleen heb ik een vraag omtrend de facturering. Het efficientste lijkt mij om me in te schrijven bij de Kamer van Koophandel als eenmanszaak, de opdracht aan te nemen, en mezelf vervolgens weer uit te schrijven. Dit omdat ik ook niet verwacht aan de regel te voldoen om minstens 3 verschillende afnemers te krijgen en omdat ik eigenlijk niet zo'n zin heb om vaker te freelancen. Iemand die hier iets meer over kan vertellen of iets anders aanraad? M'n ouders hebben ook een eigen bedrijf en ik zat ook te overwegen om mijn klant het geld op hun rekening te laten storten, maar ik weet niet of dat uitmaakt. Als er iemand is die de efficientste oplossing zou kunnen bedenken (en waarmee ik het minste BTW betaal hehe :)) dan ben ik die persoon erg dankbaar :). Alvast bedankt!
  5. In mijn onderneming huur ik soms mensen in om onze producten te testen. Op dit moment geef ik die testers een contract dat loopt tot circa twee weken na de periode dat ze het product moeten testen (ivm eventuele onvoorziene zaken). Soms komen testers vaker terug en geven we ze een nieuw contract. Zoals waarschijnlijk voor velen hier bekend is het alleen maar mogelijk om iemand twee keer een nieuw contract aan te bieden, daarna moet je iemand een contract voor onbepaalde tijd aanbieden, of de samenwerking voor minstens drie maanden stopzetten. Dit levert de laatste tijd wat problemen op, ik wil goede testers vaker gebruiken maar ze niet een contract voor onbepaalde tijd aanbieden. Kan iemand hier misschien enig advies geven over een contract op oproepbasis? Hoe steekt dit in elkaar en kan ik dit zo aanbieden? Ik weet ook niet of dit veel uitmaakt qua belastingschalen als ze naast werk voor mij, ook werk via bijv. een uitzendbureau gaan doen. Er staat me bij dat, wanneer je twee inkomens hebt, je in een andere schaal of schijf terecht komt m.b.t. inkomstenbelasting namelijk. Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen in ieder geval. :)
  6. Hoi, de B.V. die ik ooit opgericht heb met een zakenpartner zal worden geliquideerd. Nu heeft mijn partner hiervoor een vergadering gehad met de financieel adviseur en wordt er gevraagd of ik het eens ben met de genomen beslissingen aldaar. In principe kloppen alle punten wel met hoe ik het wil laten lopen. Desondanks is er een punt dat mij niet helemaal duidelijk is, ik hoop dat iemand hier wat advies over kan geven: In de notulen staat o.a. het volgende: "Voorstel om de vennootschap te liquideren en de heer -knip, naam zakenpartner- aan te wijzen als vereffenaar van het vermogen van de vennootschap en als bewaarder van de stukken van de vennootschap." Er staat op dit moment nog een krediet open bij de bank van 4.000 EUR, en de planning is dat ik en mijn voormalig partner ieder 2.000 EUR betalen. Dit is verder niet zo'n probleem. Wat betekend het voor mij dat hij vereffenaar gaat worden? Alvast bedankt Catalyst
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.