• 0

Tarieven Adverteren Website (per maand)

Beste HL-ers,

 

 

Ben bezig mijn concept voor een website uit te werken. Waarbij eerste prioriteit is: bezoekers halen. Zonder bezoekers: geen succes.

 

Maar toch wil ik op de zaken vooruitlopen, je plan kan maar zo gedetailleerd mogelijk zijn ;)

 

Nu vroeg ik mij het volgende af: "Welke prijs voor adverteren op een website moet je nou hanteren?" (Ik wil dat baseren op het aantal bezoekers en per maand).

 

Zouden jullie achter de volgende aantallen bezoekers (naar jullie mening) een bedrag kunnen zetten wat jullie zouden vragen:

 

< 1.000 unieke bezoekers per maand:      

1.000 – 5.000 unieke bezoekers per maand:      

5.000 – 10.000 unieke bezoekers per maand:   

10.000 – 15.000 unieke bezoekers per maand:   

15.000 – 20.000 unieke bezoekers per maand:   

20.000 – 25.000 unieke bezoekers per maand:   

25.000 – 30.000 unieke bezoekers per maand:   

 

 

Ps. mocht iemand een betere indeling hebben dan hoor ik het graag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je me dat misschien enigszins verder uitleggen? :)

 

Laten we even de bezoeker jan noemen en de website de naam site.nl noemen (puur voor het gemak en omdat het kort is). site.nl heeft 3 advertentie's op elke pagina staan.

 

Nu komt jan op site.nl en bezoekt hij 10 pagina's. Dan heb je 1 unieke bezoeker (jan), 10 pageviews (die 10 pagina's die bezocht zijn) en 30 vertoningen van advertentie's (3X10=30).

 

Hopelijk verheldert dit het enigszins en mocht je het nog niet snappen probeer dan zelf een vergelijkbaar voorbeeld met uitleg te geven en ik zal aangeven waar je een fout maakt.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Ok, en als je gaat voor unieke bezoekers kun je het beste een bedrag per maand vragen en voor vertoningen een (aantal) cent(en) per vertoning?

Link naar reactie
  • 0

Ok, en als je gaat voor unieke bezoekers kun je het beste een bedrag per maand vragen en voor vertoningen een (aantal) cent(en) per vertoning?

 

Bij vertoningen een 0,00X cent per vertoning (anders ben je gauw te duur). Uiteraard kun je ook laten betalen voor het aantal kliks (als iemand op een advertentie klikt krijg je een klik die betaald is in dat geval). Bij betaling per unieke bezoeker kun je goed voor een bedrag per maand gaan. Wil je het simpel houden dan zet je er Google AdSense op uit mijn hoofd of een vergelijkbaar programma.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

het makkelijkste is je aan te melden bij diverse affiliatebedrijven (zal hier geen links noemen, via pb dus, als je geinteresseerd bent).

 

Deze bedrijven onderhouden de contacten met adverteerders, waardoor je ruime keuze hebt

Ook onderdhouden zij een meestal goed statistiekensysteem, waardoor je je niet druk hoeft te maken of het wel klopt

Op deze manier kan je advertenties kiezen die goed bij je content passen.

 

Er zijn verschillende manieren om betaald te krijgen voor je ads, heel enkele hanteren cpm (dus betaald krijgen per view). Iets gebruikelijker is betaald krijgen per klik.

Maar wat het meest beschikbaar is, is betaald krijgen ver verkoop of lead....

(wat ook flink op kan lopen hoor!! omdat de bedragen ineens een stuk hoger zijn...).

 

Eh, om een lang verhaal kort te maken, meer info via mail, pb of msn!

 

Gretha

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er sterk vanaf wat voor advertenties je gaat verkopen, welk geldvraagmodel je eraan koppelt. Voor banners is een cpm (cost per mille) model erg gebruikelijk, de adverteerder betaalt dan per 1000 vertoningen een bedrag. Tussen de 2 en 20 euro moet je dan aan denken, afhankelijk van hoe goed jij de bezoekers kunt definieren.

 

Ik raad echter aan om wat harder je best te doen dan puur banners. Probeer te kijken of je een specifieke doelgroep aan je site kunt koppelen, en zoek daar 1 of 2 sponsoren voor. op designhulp.nl is dit slim gedaan, die hebben mar 1 partner (Jerry, een uitzendbureau voor programmeurs).

 

Verder kun je natuurlijk denken aan Google's AdSense, dat advertenties toont die relevant zijn voor je website. Daarbij krijg je ongeveer de helft van de klikprijs. Als je site over leningen gaat kan je daar zo een euro per klik voor vangen.

 

Als je wat gerichtere tips wil, omschrijf je site dan. Je moet echt naar inhoud kijken als je geld wil verdienen. Als je doel is "bezoekers trekken", moet je je afvragen "wat gaan die bezoekers dan doen". Aan dat doen kun je namelijk advertentievormen koppelen die passen bij je medium en je bezoekers.

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.