• 0

Import zonder toestemming.

Hoi

 

Ik wil iets importeren uit de vs en kijg geen antwoord op mijn mailtjes aan de fabrikant, het lijkt alsof ze het product alleen in de vs willen verkopen. Ik kan het wel in grote aantallen kopen bij een ander bedrijf in de vs dat wel reageert op mijn mail en wel naar "europe shipped" De marge is interresant genoeg om het via dit bedrijf te importeren. Op internet zijn twee webshops die het product verkopen in europa.

 

Wat ik me nu afvraag is: mag je zomaar een product in een amerikaanse winkel (het andere bedrijf) kopen en het hier weer verder verkopen? Zonder toestemming van de fabrikant? Er is geen distributeur in Europa.

 

Groeten Panky

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat kun je rustig doen, op het moment dat jij namelijk het officiele product bij het andere bedrijf koopt zijn ook alle eventuele IE rechten betaald.

Zoiets wordt ook wel grijze import genoemd, dat is import waarbij naast het officiele kanaal een alternatief circuit ontstaat.

 

In jouw geval denk ik echter dat het bedrijf bewust geen aandacht schenkt aan kleine afnemers en dit overlaat aan de distributeurs in hun eigen netwerk. Ik maak het zelf trouwens ook veel mee dat bedrijven in het buitenland nauwelijks op dit soort verzoeken reageren.

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Bedankt voor je antwoord. Ik hou het er inderdaad ook maar op dat ze te snel aan het groeien zijn. Het product is redelijk vaak uitverkocht, ze kunnen waarschijnlijk niet eens de USA bolwerken. Mooi dat al die rechten geregeld zijn als ik bij een ander bedrijf inkoop. Toch raar dat ik geen antwoord krijg dat vindt ik nogal lomp.

 

Groeten Panky

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Bedankt voor je antwoord. Ik hou het er inderdaad ook maar op dat ze te snel aan het groeien zijn. Het product is redelijk vaak uitverkocht, ze kunnen waarschijnlijk niet eens de USA bolwerken. Mooi dat al die rechten geregeld zijn als ik bij een ander bedrijf inkoop. Toch raar dat ik geen antwoord krijg dat vindt ik nogal lomp.

 

Groeten Panky

 

Het kan ook zijn dat jouw email in een spamfilter verstrikt zit.

Geen antwoord op een email ----->>>bellen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Technico

 

Eindelijk bericht terug gehad! Na drie e-mails bijna de moed opgegeven, erg mee in mijn nopjes, er blijkt een Europese distributeur te zijn. Over een week of zes ligt het spul in mijn dan hopelijk helemaal tip top werkende webwinkel.

 

Groeten Panky.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Technico

 

Eindelijk bericht terug gehad! Na drie e-mails bijna de moed opgegeven, erg mee in mijn nopjes, er blijkt een Europese distributeur in Italie te zitten. Over een week of zes ligt het spul in mijn dan hopelijk helemaal tip top werkende webwinkel.

 

Groeten Panky.

 

Leuk dat je het je de vorderingen meld, ondernemen is doorbijten.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Nu zit ik me af te vragen, hoe ik het voor elkaar ga krijgen om het exlusieve verkoop recht voor Nederland te krijgen. Als het eenmaal verkocht wordt in Nederland kunnen er erg grote bedrijven haasje over gaan spelen en dit product ook gaan importeren. Ik wil behoorlijk wat werk in de promotie gaan steken is dat een argument om aan te dragen in eventuele onderhandelingen hier over?

 

;) nog niet eens begonnen en nu al dromen van een monopolie :P

 

heeft iemand hier ervaring met zulk soort deals?

 

Groeten Panky

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.