• 0

tips gevraagd voor IB of v&w-rekening

Vorig jaar ben ik een eenmanszaak begonnen in het verkopen van eigen gemaakte software http://www.javaatwork.com. Ik voer het bedrijf parttime thuis uit. Ik ben nu met de balans, resultatenrekening en de IB bezig. Mijn omzet was vorig jaar laag.

 

Heeft iemand ook nog tips voor het invullen van de aangifte IB of resultatenrekening?

 

Groet,

 

Johannes

JavaAtWork - file upload solutions

http://www.javaatwork.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van boekhouding/administratie ben ik goed op de hoogte. Ik ben jarenlang hoofd adminstratie van een bouwbedrijf geweest.

 

Als ik het goed heb is hangt er aan de kleine ondernemingsregeling een urencriterium. Ik voldoe hier niet aan.

 

Misschien is er 'iets' te bedenken over huisvestigingskosten, gebruik prive computer voor zakelijke doeleinden, etc..

JavaAtWork - file upload solutions

http://www.javaatwork.com

Link naar reactie
  • 0

Kor is enkel afhankelijk van de hoeveelheid Btw die je moet betalen

de precieze bedragen hiervoor staan op de site van de belastingdienst uiteraard, ligt zo rondd e 1600-1800 euro (als je dus minder dan dit aan btw moet betalen, hoef je het NIET te betalen...uiteraard moet je het dan wel als inkomsten en dus winst zien en zo dus ook vermelden op je balans!)

 

waar wel urencriterium aanvast hangt is startersaftrek/zelfstandigenaftrek

dit is 1225 uur per jaar

en volgens mij moet dan ook je inkomen uit je bedrijf meer dan 50% van je totale inkomen zijn...

 

pc lijkt me wel deels aftrekbaar (dit had dan toch allang in je boekhouding moeten staan??) zo ook je internetkosten etc

huisvesting sinds 1 jan 2005 helaas NIET meer! BEHALVE als je aparte ingang en apart toilet hebt voor je kantoor...

 

pff dat is wat ik er over weet..laat de experts t maar verbeteren als t niet klopt :p

Link naar reactie
  • 0

Kor is enkel afhankelijk van de hoeveelheid Btw die je moet betalen

de precieze bedragen hiervoor staan op de site van de belastingdienst uiteraard, ligt zo rondd e 1600-1800 euro (als je dus minder dan dit aan btw moet betalen, hoef je het NIET te betalen...uiteraard moet je het dan wel als inkomsten en dus winst zien en zo dus ook vermelden op je balans!)

 

waar wel urencriterium aanvast hangt is startersaftrek/zelfstandigenaftrek

dit is 1225 uur per jaar

en volgens mij moet dan ook je inkomen uit je bedrijf meer dan 50% van je totale inkomen zijn...

 

pc lijkt me wel deels aftrekbaar (dit had dan toch allang in je boekhouding moeten staan??) zo ook je internetkosten etc

huisvesting sinds 1 jan 2005 helaas NIET meer! BEHALVE als je aparte ingang en apart toilet hebt voor je kantoor...

 

pff dat is wat ik er over weet..laat de experts t maar verbeteren als t niet klopt :p

 

Klopt als een bus

De kor heeft de volgende bedragen:

 

Boven de 1883 dient alles afgedragen te worden

Per jaar minder verschuldigd aan BTW dan € 1.883 maar meer dan € 1.344

Als u op jaarbasis minder dan € 1.883 maar meer dan € 1.344 aan BTW moet betalen aan de Belastingdienst, is de vermindering gelijk aan 2,5 maal het verschil tussen € 1.833 en het bedrag dat u zou moeten betalen. U berekent de definitieve vermindering aan het einde van een kalenderjaar of aan het einde van het boekjaar, als dit niet met het kalenderjaar gelijk loopt.

Onder de 1344 hoeft u geen omzetbelasting af te dragen.

 

 

Deze moet dan inderdaad wel bij het inkomen opgeteld worden.

 

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.