• 0

Samenwerking tussen twee bedrijven

Ik hoop dat ik het in de goede categorie plaats en dat het nog niet eerder voorbij is gekomen. Heb al wel wat rond gekeken, maar nog niet kunnen vinden.

 

Samen met een ander bedrijf ligt er een idee klaar voor een product. Opzich vertrouw ik dat bedrijf 100%, anders was ik hier niet eens aan begonnen. Wat het probleem is, is eigenlijk dat we graag wel alles netjes willen regelen, maar niet de ervaring hierin hebben.

 

We hadden het idee om een extra bedrijf te starten die dan van ons beide is. We weten alleen niet of dit de meest ideale oplossing is. En als het wel een goed idee is, welke rechtsvorm het beste aansluit en waar we allemaal tegenaan kunnen lopen.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is van vele factoren afhankelijk. Wat zijn jullie wensen / eisen aan de rechtsvorm.

 

Je kan kiezen voor bijvoorbeeld een VOF maar ook een BV.

 

Dus dat is met deze informatie vrij lastig aan te geven

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

Tsja, ik haal maar even een stokpaardje van stal:

 

wat is de vraag ???

 

d.w.z. wat is de huidige situatie ???

 

Je noemt 2 bedrijven, welke rechtsvorm hebben beide bedrijven ??

 

Vervolgens: wat ga je gezamenlijk expoiteren ???

Komt er bijvoorbeeld een grote investering bij kijken ???

Of is het enkel en kwestie van het inbrengen van ideeen of uuractiviteiten ???

 

Zoals bij alles in het leven: de vraag bepaalt het antwoord .....

 

Groeten van Ard

Link naar reactie
  • 0

Beide bedrijven zijn eenmanszaken zonder personeel. De investering is op dit moment voornamelijk een hoop tijd. Straks komen er wel wat kleine investeringen, maar het zal niet heel hoog zijn.

 

Het product is een software pakket dat verhuurd wordt aan bedrijven om hun websites te beheren. Dit wordt door ons beide gemaakt, omdat het andere bedrijf grafisch veel in huis heeft en ik meer in de technische kant zit.

 

De investeringen mogen niet te hoog liggen. We hebben daar nog niet het geld voor. Natuurlijk moet het zo min mogelijk extra tijd kosten kwa administratie enzovoorts. We zitten niet te wachten op nog veel meer administratie naast onze huidige administratie.

 

Heb ik zo voldoende informatie gegeven of heb ik nog iets gemist? Vraag maar gerust.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.