• 0

Aansprakelijkheid bij omzetten rechtsvorm

Beste medeondernemers, ik zit met een vraag die ik niet met de zoekfunctie heb kunnen beantwoorden.

 

Op dit moment drijf ik een eenmanszaak, omdat ik graag een huis aan wil gaan schaffen wil ik mijn prive aansprakelijkheid in gaan dammen en overweeg daarom om de eenmanszaak om te zetten in een BV.

 

Nu snap ik dat je met behoorlijk bestuur niet prive aansprakelijk bent voor de BV, hier valt ook veel over te lezen. Maar hoe zit het met alle lopende afspraken die gemaakt zijn in de eenmanszaak?

 

Stel de boel gaat over 10 jaar failliet, kan de KPN, de ABN en de verhuurder dan nog aanspraak maken op het privé gedeelte omdat het contract is afgesloten in de eenmanszaaktijd? Of valt dan alles onder de BV?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit is heel simpel te regelen met een contractoverneming. Wat moet je hiervoor doen: Een verklaring opstellen dat de BV de verplichtingen overneemt van de eenmanszaak en deze voor akkoord laten tekenen door de leverancier.

 

Hou er met een bank altijd wel rekening mee dat in de overige contractuele verhoudingen weer wat addertjes onder het gras kunnen zitten die indirect zorgen voor een prive aansprakelijkheid.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.