• 0

verzendingskosten verzekeren?

Hallo,

 

Mijn naam is Joey, ben hier nieuw, ik ben een startende ondernemer, die een online webwinkel in electronica producten drijft (ben nog bezig met de opzet etc.). Petje af voor de goede info die hier staat, mijn dank alvast daarvoor.

 

Toch heb ik nog een vraag, heb het niet kunnen vinden, of misschien slecht gezocht…

 

Maar ok, hier mijn vraag:

Wat voor verzekeringen hebben jullie allemaal lopen wat betreft het drijven van een online webshop?

 

Waar ik met name mee zit, is het feit dat als een klant zijn product retourneert vanwege een foute levering, dan lijkt het mij niet eerlijk dat die voor de kosten moet opdraaien.

Kun je je tegen dit soort dingen verzekeren? Of dien je het dan als leverancier maar als kosten te boeken?

 

Hoe gaan jullie hiermee om?

 

Alvast bedankt

Joey

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je dit niet kunt verzekeren of dat het niet interessant is. Wat jij nu noemt is een bedrijfsmatige fout. In principe zijn die kosten gewoon voor jou. Wat ik weleens heb meegemaakt is dat ik 2 dozen in elkaar opgestuurd kreeg om een apparaat retour te sturen. Ik neem aan dat je daar geen verzekering voor hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Of ik kan het heel verkeerd lezen, maar volgens mij is die laatste zin niet helemaal APK. ligt denk ik aan mij :-X

 

Ik denk dat je dit bedoeld:

Jij doet een foute levering --> wie betaald die kosten en is dat te verzekeren?

 

Verzekeren kan je wel vergeten denk ik.

 

Als jij een foute levering doet --> jij betaald verzendkosten(bedrijfsrisico en hoe secuurder jij werkt hoe minder fouten --> deze kosten nihil)

Als een klant besluit dat hij het product toch niet wil hebben --> verzendkosten volgens alg. voorwaarden. Dat kan zijn als jij heel veel service wilt verlenen en dan waarschijnlijk ook een vrij hoge marge op kan hebben, dat jij deze betaald, maar meestal betaald de klant de verzendkosten als hij een vergissing maakt of niet blij is met zijn aankoop.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Bij het kopen op afstand waar we het hier over hebben mag je de verzendkosten door de klant die het product niet wil hebben voor kosten van de klant laten. In de wet koop op afstand is er wel een beperking aanwezig zodat je niet bijvoorbeeld 1000 euro verzendkosten voor een cd kan rekenen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties, heb nu wel een beeld ervan.

 

Kwam er een beetje op door de transportverzekering, maar dat is dus iets anders.

 

Los van alles, voor degenen die een webshop runnen, hebben jullie enige verzekeringen afgesloten bv rechtsbijstand of gewoon niets?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.