• 0

Vennootschapscontract en revisie's

Hallo allemaal.

Als eerste wil ik jullie bedanken voor dit geweldige informatieve forum.

Ik heb de afgelopen dagen al heel wat door het forum heen gezocht en stukken wijzer geworden met betrekking tot het oprichten van een eigen bedrijf.

 

Ik ben van plan om samen met een vriend een bedrijf op te richtten (vof).

Het bedrijf is in beginsels bedoelt om kleinschalige projectjes die wij beiden doen in onder te brengen. Het moet dan ook meer gezien worden als een 'hobby' onderneming dan een serieus bedrijf. Het is wel de bedoeling dat het geleidelijk aan serieuzer wordt.

 

We hebben een klant die graag zo snel mogelijk wilt betalen, alleen hebben hier wij wel een btw nummer voor nodig. Jammer genoeg beschikken wij beiden eigenlijk niet over voldoende tijd op het moment, om al het papierwerk dat bij het opzetten van een bedrijf komt kijken voldoende aandacht te geven.

Dit willen wij uiteindelijk natuurlijk wel doen, maar dan op een later tijdstip.

 

Zowel de kvk als de belastingdienst willen graag een vennootschapcontract (de belastingdienst heeft het over een verplichte ondernemingsakte bij o.a. een vof, ik neem aan dat hier hetzelfde mee wordt bedoelt?)

 

Is het bijvoorbeeld mogelijk om een heel simpel contract op te stellen, waar alleen de broodnodige dingen in komen te staan en deze op een later tijdstip aan te passen (zonodig vermeld in het contract dat dit voor een bepaald tijdstip moet gebeuren)?

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

Mijn excuses als ik erg domme dingen vraag, het is allemaal nog erg nieuw voor mij :)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een vennootschapscontract is altijd aan te passen. In praktijk gebeurt dit echter zelden. Overigens is een basis vennootschapscontract, waarin toch al veel is geregeld, redelijk snel op te stellen. Dit vergt niet bijzonder veel tijd en is binnen enkele uren gebeurd.

 

Is het uberhaupt wel nodig om een vof op te richten. Jullie zouden ook kunnen overwegen om de werkzaamheden als freelancer. Inschrijving KvK en Belastingdienst kun je dan nog even achtwege laten. Nadeel is dat je geen btw kunt verrekenen, maar deze hoef je evenmin in rekening te brengen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.