• 0

Alsnog investeringsaftrek bij aankoop bedrijfspand in 2003?

Beste Higherleveltjes,

 

Vraag

 

Iemand heeft in 2003 een bedrijfspand gekocht voor 150.000 eurie, met als bedoeling deze over een tweeltal jaren om te gooien en vervolgens een nieuwe winkelpand op die terrein te laten bouwen. Na het gedagslagen van de jaarrekeningen van bovengenoemde persoon heb ik geconsteerd dat de vorige adviseur geen Investeringsaftrek in 2003 heeft toegepast. Kan dit alsnog en hoe zit het dan met de desinvestering wanneer de bestaande pand omgegooid wordt?

 

Hopend op een positieve reactie uwerzijds, verblijk ik,

 

Met vriendelijke groet,

 

DAULTON

 

[Edit: graag geen hoofdletters in de titels van topics, dat staat schreeuwerig en lees onplezierig]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wordt het bedrijfspand verhuurd? Dat is nl van belang verhuurd onroerend goed is uitgesloten van KST.

 

Let ook op dat grond (incl. ondergrond van gebouwen) uitgesloten is van aftrek.

 

Het pand mag ook geen woonhuis zijn (is het pand naar aard en inrichting een woonhuis).

 

Succes

eb

Link naar reactie
  • 0

Wordt het bedrijfspand verhuurd?

NEE, het pand is door eigenaar zelf in gebruik.

 

 

Het pand is ook geen woonhuis (het pand is ook niet naar aard en inrichting een woonhuis).

 

Ik zou graag willen of er nog andere regelingen zijn die de aftrekbaarheid beperken. Ik heb nou alles zo'n beetje 1 voor 1 zitten nakijken, maar kan echt niet begrijpen, waarom de investeringsaftrek niet is toegepast.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat bij eventuele verkoop er gedesinvesteerd dient te worden voor de verkoopwaarde tegen hetzelfd percentage als waar KST voor is toegepast.

 

Panden worden in de regel meer waard en daardoor krijgt je aftrek een heel tijdelijk karakter. Immers bij verkoop moet je meer bijtellen dan je ooit als aftrek hebt opgegeven

 

Misschien is dat een reden ??? kan je client (ik neem aan dat het een client is) daar geen antwoord op geven? Deze moet toch de balans hebben doorgenomen met de adviseur?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.