• 0

Software aanschaf

Als kleine ondernemer/freelancer ben je altijd opzoek om zo min mogelijk kosten te maken. Zo wil ik binnenkort nieuwe software aanschaffen en ben eens gaan surfen op internet. Wat mij opvalt is dat de prijzen buiten Nederland, vooral in Amerika, erg goedkoop zijn. Als voorbeeld Macromedia Studio 8 kost hier rond de 1300 euro, terwijl dat in de VS rond de 1000 dollar ligt. Er groot prijs verschil vind ik, maargoed zal wel aan belastingen en invoerrechten liggen. Nu ben ik eens verder gaan surfen en ben ik op eBay terecht gekomen, waar je naar zeggen originele pakketen kan kopen (retail versions) voor tussen de 400 en 900 dollar. Nu is mijn vraag, is dat slim EN belangrijker nog, gelden die licenties hier in Nederland? Mijn mening is dat een licentie een licentie is, maar dat wil ik toch even zeker weten :) Iemand een idee hierover?

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

De software die je koopt op eBay (ten minste die ik wil aanschaffen) komt van een reseller, dus ongeopend, retail. Als iemand het koopt in de winkel en er niets mee doet, weten hun niet van wie het is. Zodra je het opent en registreerd ben je de eigenaar. Dus dat zit wel goed. Het gaat mij er alleen om, omdat het daar de helft goedkoper is, is het dan voor mij rechtsgeldig als legale software? Misschien moet ik ook even brein om informatie vragen, alhoewel die onder 1 hoedje spelen met de leveranciers natuurlijk :)

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Meestal is dit zogenaamde OEM software, waardoor je geen recht op updates hebt. Maar is verder volkomen legaal.

 

Enige minpuntje zou kunnen zijn (uit ervaring) dat deze meestal Amerikaanse firmas niet leveren rechtstreeks naar Europa.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rick,

 

bedankt voor je reactie. Tegen die lever voorwaarden was ik zelf ook al een paar keer gelopen. Maar die eBay shops leveren world-wide, tegen een vergoeding natuurlijk. Maargoed dan nog is het altijd goedkoper dan hier aanschaffen. Idem voor de updates. Met bepaalde software kan je weer jaren vooruit :)

Andre Kreft

Freelance webdesigner

http://www.kdesign-online.nl

Link naar reactie
  • 0

Het wordt hier net zoveel gebruikt als in elk ander bedrijf: dagelijks.

Het mooie is dat je een document gewoon op kunt slaan als .doc en .xls en dat je aan jou gezonden documenten in deze formaten gewoon kunt openen en bewerken.

 

OpenOffice is bijna identiek als MS Office. Beter zelfs. Je kunt bijvoorbeeld met 1 klik je .doc of .xls documentje converteren naar .pdf.

 

Ik begrijp niet dat bedrijven nog steeds een klein vermogen aan MS Office licenties uitgeven. OpenOffice is echt een prachtig verhaal.

Groeten,

Robbert

 

www.univent.nl | www.bigsky.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er helaas mindere ervaringen mee vandaar dat ik het aanhaal. Ik heb het dan over werken met documenten +3 mb (excl. afbeeldingen en vers opgeslagen dus zonder alle Word zooi) met veel stijlen, automatische inhoudsopgaves e.d. Dat soort bestanden is dan toch niet helemaal compitabel wat een hoop tijd kost om het te fixen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

In Nederland een prijs van rond de 1300 euro ? Als ik jou was zou ik nog maar eens doorgoogelen (mooi woord, al zeg ik het zelf) ik heb die software zelf aangeschaft voor ongeveer 950 euro. Probleem met sw in America bestellen is of de portokosten zijn schrikbarend hoog of wanneer je aanspraak wilt maken op support sturen ze je door naar de States. Kun je s'nachts om 3 uur je geirriteerd met je duffe kop je probleem voorleggen :-* Nee, ik koop mijn licenties wel in NL.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.