• 0

kosten bestelauto goed opnemen in IB aangifte eenmanszaak

Ik kom er maar niet uit hoe ik de vorig jaar voor de eenmanszaak aangeschafte bedrijfsauto goed in de belastingaangifte moet verwerken. Vorig jaar zonder auto geen problemen bij het invullen, nu blijf ik maar de melding krijgen dat saldo fiscale winst & verliesrekening niet overeenkomt saldo fiscale winst. Ik heb al enige tijd op het forum zitten zoeken en kom veel tegen over de belastingaangifte en bijtellingen e.d., maar niet wat ik precies waar in moet vullen. Ben wel inmiddels op andere fronten heel veel wijzer geworden dank zij dit forum, had me een hoop piekeruren kunnen besparen!

 

De posten die ik moet opvoeren zijn de volgende:

Autokosten 6739

Afschrijving auto 1771

Privé onttrekking 2637

 

Als ik bij de privé onttrekking de werkelijke autokosten opvoer (autokosten + afschrijving) vind ik deze nergens terug, behalve dat het programma automatisch de privé onttrekking op nul zet. Ik neem aan dat ik dit recht moet trekken op de winst & verliesrekening bij afschrijving en overige bedrijfskosten en dat heb ik op allerlei manieren geprobeerd, maar ik blijf met een verschil in de saldo’s zitten. Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar kom er niet achter wat. Is een van jullie hier ook tegenaan gelopen en heeft hier de oplossing voor? Bij voorbaat dank voor een reactie. Lon

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik ben er al uit.

 

Bij het opvoeren van de werkelijk gemaakte autokosten had ik 0 moeten invullen, aangezien hier alleen de prive gemaakte kosten worden bedoeld en wij direct alle autokosten via de zakenrekening afrekenen.

 

Lon

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.