• 0

Begin nieuwe onderneming BTW + IB

Hallo,

 

Ik ben net nieuw hier en heb al wat onderwerpen gelezen. Ik wil een eenmanszaak gaan beginnen. Het is nog in een vroeg stadium, maar ik heb een vraag over de omzetbelasting en inkomstenbelasting.

 

Ik denk er namelijk zo over: Ik koop iets in en daarna verkoop ik het. Als ik dan 60 % van die winst op een aparte rekening zet , heb ik me dan volledig gedekt om de omzetbelasting en inkomstenbelasting te betalen? Zie ik iets over het hoofd, of kan het op deze manier?

 

Ik hoop dat iemand hierop een antwoord heeft

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik ben net nieuw hier en heb al wat onderwerpen gelezen. Ik wil een eenmanszaak gaan beginnen. Het is nog in een vroeg stadium, maar ik heb een vraag over de omzetbelasting en inkomstenbelasting.

 

Ik denk er namelijk zo over: Ik koop iets in en daarna verkoop ik het. Als ik dan 60 % van die winst op een aparte rekening zet , heb ik me dan volledig gedekt om de omzetbelasting en inkomstenbelasting te betalen? Zie ik iets over het hoofd, of kan het op deze manier?

 

Ik hoop dat iemand hierop een antwoord heeft

 

 

Waarschijnlijk heb je dit als volgt berekend :ca 19% BTW en ca 41% inkomstenbelasting = samen 60%.

(waarschijnlijk heb je nog een baan in loondienstverband en zijn je eerste activiteiten fiscaal eerder aan te merken als bijverdiensten dan als ondernemersactiviteiten)

 

Simpel benadert maar het komt als de bovenstaande situatie van toepassing is aardig in de richting.

 

Maar in de werkelijkheid spelen er natuurlijk nog andere factoren mee, b.v. is de aankoop van de produkten die je verkoopt wel of niet belast met BTW, er zijn nog wat kosten, daarnaast dienen ook de overige resultaatgenieters per 01-01-2005 de inkomsten afhankelijke bijdrage van 4,4 % aan de belastingdienst te betalen etc. etc.

In de praktijk kunnen veel factoren je winst en eventueel te betalen belastingen beinvloeden.

 

Informeer dus goed wat er allemaal op je afkomt, vraag informatie op bij de belastingdienst, ga langs de KvK, lees b.v. dit forum goed door en neem t.z.t. ook een adviseur of boekhouder in de hand.

 

Succes met je voornemen !!

 

Ted Maton

 

 

 

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.