• 0

personeel overnemen ja of nee

beste lezers hierbij wil ik graag een antwoord op de volgende vraag

wij gaan binnen zeer korte tijd een goed en gezond bedrijf kopen

nu heeft dat bedrijf ook iemand in vaste dienst die sinds begin van dit jaar door een ernstig auto ongeluk blijvend gehandicapt is geraakt en voor 100 procent zijn oude functie nooit meer kan invullen binnen het bedrijf

mijn vraag is wel duidelijk moet ik deze persoon ook in mijn bedrijf mee nemen of heb ik de keuze om dit niet te doen van wegen het hoge risico

groetjes van een ondernemer in spe

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet of je formeel de keuze hebt, ik denk het wel.

 

Of je moreel de keuze hebt hangt van je eigen criteria af.

Persoonlijk zou voor mij bepalend zijn of deze persoon een waarde kan vertegenwoordigen voor mijn bedrijf en daar komen dan vele aspecten bij kijken.

 

Ben je een echte manager dan telt wellicht de economische waarde in de huidige functie voor je, dan moet je 'm dus dumpen.

 

Ben je een ondernemer en mens dan kan je kijken welke meerwaarde deze persoon voor je bedrijf kan hebben in verschillende hoedanigheden.

Daarbij kan je onder andere denken aan:

Wat kan hij nog wel in z'n huidige functie?

Kan hij misschien aangepast werk vervullen?

Is deze man wellicht goed te gebruiken om jonge mensen de bedrijfscultuur en misschien enig vakmanschap bij te brengen?

 

Als je je opstelt als een dusdanige ondernemer kan dat een hele positieve indruk van de leiding binnen en buiten het bedrijf geven waardoor het overige personeel meer gemotiveerd zal zijn en het ook makkelijker zal zijn goed personeel aan te trekken tzt.

 

De (meer)waarde van zo iemand is dus niet alleen in cijfers uit te drukken.

 

Overigens zou ik wel uitzoeken of je een tegemoetkoming kan krijgen, als de voorzieningen er zijn is het dom om er geen gebruik van te maken.

 

Veel succes met je toekomstig ondernemerschap en je bedrijf.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Bij een aandelentransactie neem je de lusten en de lasten over. Voor bepaalde zaken worden garanties en vrijwaringen afgesproken. In casu kan worden afgesproken dat koper wordt vrijgewaard voor claims cq aanspraken. Een andere insteek kan zijn om de waarde/prijs te verlagen. Immers, de extra kosten/te kort omzet hebben een negatief effect op het bedrijfsresultaat.

 

In geval van een activa/passiva transactie moet worden gekeken of de desbetreffende medewerker voor het merendeel van de tijd de betrokken is bij de activiteiten die worden overgenomen. In het geval dat de onderneming meerdere activiteiten uitvoert en jullie de activiteiten overnemen waar deze medewerker niet actief is, dan hoeven jullie deze medewerker niet over te nemen. Vanuit rechtswege is bepaald dat bij een activa transactie de medewerkers verplicht overgenomen moeten worden.

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.