• 0

Financiering Duitsland

Hallo,

 

Graag zou ik willen weten of iemand iets af weet hoe het gaat in de duitse financieringswereld....Wat ik graag wil weten is het volgende...: Hoe zit het evt met een investering kan dat bij een duistebank ondanks dat je een nederlander bent maar wel in duitsland het bedrijf gaat starten?? Hier in nl lukt het me niet...ivm een slecht verleden en het welbekende legiolease verhaal..dus ook een vraag is : Gaan ze in duitsland daar ook onderzoek naar doen??

 

Wie nog tips heeft of het evt in nl nog kan met bkr laat het me graag weten...en voor de rest alle tips en tricks zijn welkom...!!!

 

alvast bedankt voor jullie moeite..

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

financiering in duitsland gaat daar hetzelfde als hier. Als nederlander kan je in duitsland gewoon financiering aamvragen/krijgen. Of ze ook BKR trekken weet ik niet. Zal wel. Weerhoud je er natuurlijk niet van om het gewoon te proberen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De Duitse bankstructuur is veel complexer als in Nederland. Afhankelijk van bedrag, kredietbehoefte en activiteit waarvoor de financiering nodig is, kun je er voor kiezen om met een locale bank (Sparkassen, Volksbank e.d) of een grotere commerciele bank indien de bedragen groter zijn (Commerzbank, Dressnerbank e.d.) te werken. De grotere commerciele banken zijn in hun grondhouding veel afstandelijker dan Nederlandse banken. Kredietbedragen onder de 5 mln. zijn voor hun vaak niet interessant. Voor het overige is het gelijk aan Nederlandse bankwezen, schrijf een goed financieringsmemorandum, zoek contacten bij betreffende bank en creeer wederzijds vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.