• 0

Nederland durfkapitaalland?

Beste HL 'ers,

 

Momenteel ben ik in de eindfase beland van de ontwikkeling van mijn plan. Inmiddels heb ik een aantal investeerders (uit de branche) gesproken voor een mogelijke participatie (incl funding).

 

Van nature ben ik iemand die graag alle mogelijkheden onderzoekt, zo heb ik naast mijn eigen netwerk een paar (korte) gesprekken gevoerd met partijen uit de informal investment wereld. Wat blijkt, een informal invester investeerd tot maximaal €350.000,-, noemt men dat durfkapitaal ;D??

 

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom nou weer zo ongenuanceert en kort door de bocht ???

 

Investeerders zijn er in alle soorten en maten. Ze hebben ook allemaal verschillende functies.

 

Zou jij 350k van je zuurverdiende centen in de dromen van een onervaren armoezaaier steken, als je wist dat de kans dat de centen kwijtraken 80% zijn?

 

De investeerders die WEL investeren (het zijn er te weinig, dat geef ik toe) tonen grote moed. Gek genoeg is daar bij ondernemers (die zelf over het algemeen zeer risicomijdend zijn) nauwelijk enige waardering voor te bespeuren.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Waarom nou weer zo ongenuanceert en kort door de bocht ???

 

Investeerders zijn er in alle soorten en maten. Ze hebben ook allemaal verschillende functies.

 

Zou jij 350k van je zuurverdiende centen in de dromen van een onervaren armoezaaier steken, als je wist dat de kans dat de centen kwijtraken 80% zijn?

 

De investeerders die WEL investeren (het zijn er te weinig, dat geef ik toe) tonen grote moed. Gek genoeg is daar bij ondernemers (die zelf over het algemeen zeer risicomijdend zijn) nauwelijk enige waardering voor te bespeuren.

 

Jammer maar begrijpelijke opmerking.

 

Even ter zijde, bij een investeringsbehoefte van 900k zal er door de ondernemer zelf zorg gedragen worden voor 200k. Hoe bedoel je risicomijdend?

 

Dat bedoel ik ook met het de kreet durfkapitaal; kun je überhaupt nog wel van durfkapitaal spreken wanneer deze voorbestemde desinvesterende durfkapitalisten zich op deze manier profileren?

 

PS: mij hoor je niet roepen dat er totaal geen durfkapitalisme meer in Nederland te bespeuren is, de verandering is echter wel zeer goed merkbaar.

 

PPS: Wellicht dat ik het in de verkeerde investeringshoek zoek, wat dat betreft zijn alle suggesties welkom!

Dennis K

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

OK Christine,

 

Wij begrijpen elkaar wel. Ik wordt alleen een beetje moe van dat op voorhand uithalen naar die investeerders. Ik ken echt investeerders die meer dan 20 startups financieren met meerdere tonnen per start-up. De meeste van die start-ups slagen. Denk je dat al die ondernemers die "geholpen" zijn dat waarderen? Mooi niet. Er alt altijd wat te kankeren.

 

Beste Dennis, stel ik ben één van die zeldzame "echte" investeerders. Waarom zou ik jou mijn geld geven als je op voorhand al begint met mekkeren? 9 ton is serieus geld. Je moet behoorlijk ervaren zijn om dat goed uit te geven. Uit je openingsstatement van dit topic laat je blijken dat je die ervaring ontbeert. Dus mij krijg je niet te zien. Die anderen krijg je ook niet te zien. Jammer. Ze zijn er wel.

 

Je kan alleen winnen als je het spel begrijpt en het speelt zoals het gespeeld moet worden..

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

PS: mij hoor je niet roepen dat er totaal geen durfkapitalisme meer in Nederland te bespeuren is, de verandering is echter wel zeer goed merkbaar.

 

PPS: Wellicht dat ik het in de verkeerde investeringshoek zoek, wat dat betreft zijn alle suggesties welkom!

Dennis K

 

>PS: Welke verandering? Er wordt meer geïnvesteerd dan ooit.

 

>PPS: mijn suggestie: zorg dat je weet wie in jouw arena de spelers zijn en hoe het spel gespeeld wordt. Wachten op suggesties is vrij futiel als je eerst de hele goegemeente geschoffeerd hebt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou ik jou mijn geld geven als je op voorhand al begint met mekkeren?

 

Ik stelde gewoon een vraag, dat jij dat nou mekkeren noemt ???!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Ik stelde gewoon een vraag, dat jij dat nou mekkeren noemt ???!

Van nature ben ik iemand die graag alle mogelijkheden onderzoekt, zo heb ik naast mijn eigen netwerk een paar (korte) gesprekken gevoerd met partijen uit de informal investment wereld. Wat blijkt, een informal invester investeerd tot maximaal €350.000,-, noemt men dat durfkapitaal ??

 

Dit is geen vraag, maar een ongenuanceert statement met een rethorische vraag. Dat valt wat mij betreft in de categorie "mekkeren".

 

Jij mag het anders zien, dat vind ik geen probleem. Het gaat je alleen niet dichter bij een investeerder brengen. Die houden niet van mekkeraars.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

50k lijkt misschien weinig, maar even naar mijn eigen situatie kijkend heb ik zelf al 200k geinvesteerd en kom nu slechts die 50k tekort. Die 50k kan dus net nodig zijn om je doel te realiseren. Banken zijn niet altijd bereid zover te gaan omdat ze eerst resultaten willen zien. Maar zodra de opdrachten binnen zijn heb ik geen investeringgeld meer nodig.

Fantastisch toch dat er investeerders zijn die je met 50k kunnen verder helpen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.