• 0

Waar krijg ik startersadvies?

Hallo allemaal,

 

Ik ga samen met een partner een bedrijf beginnen. Nu hebben we natuurlijk de standaard vragen over welke soort rechtsvorm, tips en trucks etc.

Kortom we hebben gewoon advies nodig, want ik heb op deze site al gelezen dat dit van veel factoren afhankelijk is.

Nu is eigenlijk mijn vraag hoe gaat zo'n advies in z'n werk?

Ga je naar een specifiek juridisch advies bureau en betaal je voor dit advies apart? Neem je zo'n starters-begeleidingsbureau in de hand of ga je naar een administratie kantoor en vraag je het advies in de vorm van een offerte. Dit kantoor kan daarna de administratie gaan doen nav het gegeven advies.

 

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

 

[koppensneller kwam voorbij - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb al veel zitten lezen op het HL forum, maar er wordt vaak gezegd dat antwoorden op zulk soort zaken te afhankelijk zijn van allerlei faktoren zodat niet echt een goed antwoord gegeven kan worden.

Vandaar dat ik dacht dat we een goed advies op basis van aktuele gegevens nodig hebben.

Maar dan is dus de vraag: Hoe kom ik aan een goede adviseur? Aangezien ik niet echt heel erg thuis ben in deze materie kan men mij alles wijs maken en is het moeilijk om verschillende advies personen met elkaar te vergelijken. In een offerte laat iedereen z'n beste kant zien.

Wat ik op deze site al begrepen heb, moet je niet puur op prijs selecteren.

Dus misschien had de header moeten zijn:

Hoe selecteer ik een goede accountant?

 

Voor hele specifieke vragen zal ik een nieuwe post doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Er zijn plenty starters-adviseurs waar je gratis een eerste intake-gesprek kunt hebben, op basis waarvan je al of niet verder gebruik maakt van die dienstverlener. Daarnaast heeft de KvK natuurlijk diverse adviseurs rondlopen die aanspreekbaar zijn.

Vervolgens is er veel trial & error om al doende de juiste mensen om je heen te verzamelen.

 

Stap gewoon ergens binnen en ben niet bang vragen te stellen en je neus te stoten!

 

Weet niet waar je zit, maar als je in de buurt van Alkmaar bent kun je altijd ff langskomen, wellicht kan ik wat op weg helpen.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met de Kvk niet zulke goede ervaring qua advies, maar misschien een verkeerde getroffen?

Wij zitten in de omgeving Rotterdam, dus alkmaar is "redelijk" uit de buurt.

Maar bedankt voor de tip.

 

Zijn er niet bepaalde dingen waar je op kan letten bij de selectie van een goede accountant? Ik heb hier al gelezen dat een aantal mensen het advies geeft niet een 1 persoons bureau te kiezen. Maar ga je dan gelijk voor 1 van de grote?

Link naar reactie
  • 0

Waarom meteen een accountant,

 

Ik denk dat er een legio goed administratiekantoren bij jou in de buurt zit. Vraag wat rond aan bekenden of collega's dan kom je denk ik al een eind

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkste is dat je een goed gevoel hebt bij degene die jou administratie gaat verwerken (of misschien alleen de jaarrekening gaat samenstellen.)

 

Daarnaast is de offerte ook een belangrijk aspect, een goede prijs voor goede dienstverlening is daarbij natuurlijk van belang.

 

Deze twee aspecten eventueel gecombineerd met ervaringen van anderen zouden je besluitvorming wat makkelijker moeten kunnen maken toch?

 

Succes

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Begin bij het begin en dat is een ondernemingsplan.

Bij het opstellen van een ondernemingsplan zal je vragen tegenkomen die je eerst moet oplossen om verder te kunnen.

Uiteraard kan je in deze fase al hulp vragen, als je het zelf kan, kan je daarna aan iemand (of meerdere personen, vrijwilligers genoeg, denk ik) vragen om het te beoordelen en tips te geven zodat het bruikbaar is/wordt.

 

Hou bij een ondernemingsplan wel voor ogen dat het jouw/jullie bedrijf is/wordt en dat er duidelijk uit naar voren komt hoeveel enthousiasme en kennis jullie inbrengen.

 

Alvast succes

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.