Ik ben momenteel bezig een eigen onderneming op te zetten op het gebied van service aan huis en web/applicatiedesign. Dit loopt nu goed en ik wil eigenlijk de juridische zaken goed op een rijtje hebben. Dit lukt aardig aan de hand van folders e.d. van de belastingdienst en KvK, maar toch blijf ik met een vraag zitten:
Als iemand na een offerte voor webdesign de opdracht bevestigd is het eenvoudig om het gebruik van mijn algemene voorwaarden kenbaar te maken, simpelweg met een 'Ik heb gelezen en ga akkoord met...'-aanvinkhokje. Maar als ik service aan huis lever, hoe kan ik dat dan het beste aanpakken? Nu gaat het als volgt: een klant belt mij, verteld wat de problemen zijn en maakt een afspraak. Na afloop vraag ik de klant een overeenkomst te tekenen waarin staat dat de problemen zijn opgelost en dat de kosten zullen worden vergoedt.
Tot nu toe heb ik hier nog nooit problemen mee gehad, maar wat als iemand van tevoren niet vraagt wat ik kost en dan achteraf weigert te betalen? De klant heeft nog niets getekend en kan dan ook zeggen: 'ik heb vooraf niet gezegd dat ik zou betalen'. Is het bij wijze van 'mondelinge overeenkomst' voldoende als de klant vooraf vraagt 'wat kost je?', ik geef mijn tarief aan, en de klant zegt 'dat is goed'?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cyberbrain
cyberbrain
Hallo,
Ik ben momenteel bezig een eigen onderneming op te zetten op het gebied van service aan huis en web/applicatiedesign. Dit loopt nu goed en ik wil eigenlijk de juridische zaken goed op een rijtje hebben. Dit lukt aardig aan de hand van folders e.d. van de belastingdienst en KvK, maar toch blijf ik met een vraag zitten:
Als iemand na een offerte voor webdesign de opdracht bevestigd is het eenvoudig om het gebruik van mijn algemene voorwaarden kenbaar te maken, simpelweg met een 'Ik heb gelezen en ga akkoord met...'-aanvinkhokje. Maar als ik service aan huis lever, hoe kan ik dat dan het beste aanpakken? Nu gaat het als volgt: een klant belt mij, verteld wat de problemen zijn en maakt een afspraak. Na afloop vraag ik de klant een overeenkomst te tekenen waarin staat dat de problemen zijn opgelost en dat de kosten zullen worden vergoedt.
Tot nu toe heb ik hier nog nooit problemen mee gehad, maar wat als iemand van tevoren niet vraagt wat ik kost en dan achteraf weigert te betalen? De klant heeft nog niets getekend en kan dan ook zeggen: 'ik heb vooraf niet gezegd dat ik zou betalen'. Is het bij wijze van 'mondelinge overeenkomst' voldoende als de klant vooraf vraagt 'wat kost je?', ik geef mijn tarief aan, en de klant zegt 'dat is goed'?
Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Groeten,
Tim Alstadt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9543-vraag-over-algemene-voorwaarden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag