• 0

Informal Investers /

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yep, al even gescaned, faq doorgenomen maar denk niet de goede trefwoorden. Suggestie?

Veel gaan over de protectie van een idee. Ik hoef het echter niet te protecten alleen een stappenplan / wijze vinden dat zij genoeg horen, ik niet teveel vertel en als het dan afkets dat zij het niet verder mogen exploiteren.

Link naar reactie
  • 0

Waarom heb je een investeerder nodig voor een simpel iets?

Je zal toch echt een tipje van de sluier moeten oplichten.

 

Een investeerder zal helemaal willen weten waar hij zijn geld aan bloot stelt, wellicht kan je bij eventuele belangstelling een geheimhoudingsverklaring opstellen. Maar ik denk dat welke verklaring je ook opstelt het wellicht meer goed is voor je gemoedsrust dan voor de veiligheid. Wie kwaad wil kan altijd wel een weg vinden immers.

Daarbij is een essentieel deel van het gunnen van een investeerder ook gebaseerd op persoonlijke verhoudingen en indrukken, en als je je zo nadrukkelijk argwanend opstelt dan zal men gauw denken: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

 

Kort om, om alle risico uit te sluiten zal je alles zelf moeten doen.

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Voordat ik met een informal invester / participatie maatschappij uitgebreid ga spreken over een zeer eenvoudig idee wil ik voorkomen dat hij met dit zeer simpele idee er vandoor gaat. Hoe kan ik dit waarborgen?

 

Niet.

Als jouw idee goed is, en jij (met je team) bent degene die het het beste kan uitvoeren, dan heeft een investeerder er geen enkel belang bij om er met het idee vandoor te gaan. En anders (als je idee niet goed is, of jij bent niet degene om het te doen), dan maakt het allemaal niet uit.

 

Als het echt zo vreselijk simpel is dat twee woorden genoeg zijn om er met het idee vandoor te gaan, dan moet je je huiswerk doen. Een goed plan schrijven, een demo maken, presentatiematerialen maken, etc. zodat je "al wat hebt" en een voorsprong hebt op iemand die wel het idee heeft maar nog niets anders.

 

Neem een voorbeeld, stel je hebt de paperclip uitgevonden. Je gaat met een investeerder praten omdat je tien ton ijzerdraad nodig hebt en een buigmachine. Je tekent de paperclip, en finito.

 

Beter: je fabriceert aan de keukentafel batches paperclips van verschillende soorten staaldraad in verschillende vormen en verschillende buigprocede's. Je test ze, en produceert testrapporten.

Je maakt vast een brochure voor de groothandels in kantoorartikelen, klaar voor druk. Je smoest wat met wat journalisten die al warm lopen voor de primeur.

Dan ga je met een investeerder praten. Jij kan je paperclip op de markt hebben in een derde van de tijd dat een ander het kan. Dus doet de investeerder met jou zaken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.