• 0

Comercieel plan voor de horeca

Beste higherlevel leden,

 

Wij zijn bezig met het bedenken en het ontwerpen van een concept gericht voor de horeca. Steeds vaker worden wij via higherlevel (mijn dank daarvoor) en diverse brouwerijen benaderd om startende en bestaande ondernemers te helpen met hun horeca exploitatie. Dit naar aanleiding van tegenvallende resultaten of een onzekere startfase van deze groep ondernemers. Aangezien dit behoorlijk toeneemt, hebben we besloten een concept (incl. persoonlijke begeleiding) te ontwikkelen om ondernemers te helpen met hun creativiteit, routing, inrichting, financiële begeleiding etc etc. Met het schrijven van een goed commercieel plan (is immers een verkoopproduct) stuiten we toch op diverse problemen. Moet het uitgebreid? Of toch kort en bondig. Hoe ziet een goed commercieel plan eruit. Heeft iemand daar ervaring mee

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De opzet zal moeten afhangen van je doelstelling.

Persoonlijk denk ik aan een marketingplan van waaruit je je activiteiten gaan coördineren.

 

Je kan ook voor een spoorboekje gaan, dus alleen een leidraad voor jezelf.

 

Is het alleen voor intern- of alleen voor externgebruik? of beide?

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

hebben we besloten een concept (incl. persoonlijke begeleiding) te ontwikkelen om ondernemers te helpen met hun creativiteit, routing, inrichting, financiële begeleiding etc etc.

 

 

klinkt goed, maar wat kunnen jullie nu beter bewerkstelligen dan een geginnende ondernemer zelf? heeft dat te maken met contacten, of samenwerking met bepaalde organisaties?

 

en wat gaat zo'n "opstart hulp" dan ongeveer kosten..

 

hou me op de hoogte,

Gr

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties dusver. Een flyer gaat het niet worden. Daar is het proces te ingrijpend voor. Wij hebben geen klanten die ons de vraag stellen: "ik wil in de horeca, hoe moet ik beginnen?". Die sturen we vaak door naar de KvK. Het zijn echt ondernemers die al behoorlijk ver zijn en "vastgelopen" zijn.

 

Bijvoorbeeld: een ondernemer heeft net een nieuwe zaak opgebouwd, alleen vallen de verwachte resultaten tegen. Dan beginnen ook de banken en brouwerijen (vaak de financierder) zich zorgen te maken. Dan worden wij gebeld. D.m.v. het commerciële plan willen wij de ondernemer wijzen op de eventuele veranderingen binnen zijn of haar bedrijf. Als wij worden ingezet door een brouwerij dan is een ondernemer daar vaak niet blij mee. "de leraar die de leerling even bijles komt geven". Dat element willen wij wegnemen, door van te voren, een goed commercieel plan op te stellen waar de ondernemer zich in kan vinden.

 

Het rondstrooien van flyers heeft geen functie. Wij kunnen maar één ondernemer per keer helpen. Daar willen wij alle tijd en aandacht voor nemen. Nu komen we vaak binnen voor een eerste gesprek (kennismakingsgesprek). Doel van het gesprek: bedrijf en resultaten bekijken + kennismaken met de ondernemer. Vervolgens zetten wij onze bevindingen op papier en confronteren de eventuele financierders en de ondernemer daarmee. De meeste ondernemers schrikken daarvan. Het zijn vaak ingrijpende veranderingen. Maar ook vaak veranderingen binnen het management. De meeste ondernemers vinden dat zij over alle kwaliteiten beschikken en willen dus niet dat jij je daarmee bemoeit. Het zijn vaak de sterke ondernemers die bijv. via higherlevel allerlei adviezen vragen omdat ze weten dat ze van bepaalde zaken wat minder verstand van hebben.

 

Wat wij nu willen is een goed plan neerleggen tijdens het kennismakingsgesprek waarin de ondernemer kan lezen hoe wij werken, wat onze doelstellingen zijn en wat uiteindelijk het resultaat zal zijn. Daarnaast exploiteren wij ook nog een concept, in een franchise formule. Als een horeca-exploitant zich voor langere tijd aan ons zou willen binden dan hebben wij een speciaal franchise concept klaarliggen.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Een presentatie lijkt mij perfect geschikt hiervoor.

Simpel plaatje per keer (juist iets tè ingewikkeld maken kan beangstigend werken) en daar vertel je dan je verhaaltje bij.

Voordeel is bovendien dat je het eventueel op een memorystick kan meenemen, iedereen heeft tegenwoordig wel een pc.

En je kan na je verhaal eventueel een copy achterlaten zodat ze het nadien nogmaals kunnen doorzien in hun eigen tempo.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Een powerpoint presentatie kan zeker een doeltreffend middel zijn om mensen jullie idee / plan duidelijk over te brengen.

 

Het is mischien ook leuk om er een simpele en duidelijke folder bij te voegen met enige informatie over jullie, wat jullie zoal gedaan hebben enz. zodat de ondernemer dit kan doornemen en dit ook kan laten zijn aan andere horeca ondernemers die vast lopen. Een goed uitziende folder met mooie opmaak, foto's en goede teksten kweekt vertrouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.