Wat een geweldig forum is dit, had ik jaren eerder moeten ontdekken.
Had niet gedacht ooit nog eens een vraag van administratieve aard zou moeten stellen.
Heb jullie forum vanochtend uitgebreid gelezen, doch geen antwoord gevonden op mijn eigen vraag.
Ik ben redelijk thuis op allerlei gebied, doch loop nu even vast.
Ik doe sinds jaar en dag de administratie van mijn man's bedrijf, ook de fiscale.
Door stom toeval heb ik echter niet eerder een volgende situatie bij de hand gehad.
Wij kopen een nieuwe (bedrijfs) auto.
Wij ruilen de huidige daarbij in.
Wij financieren het restant.
Ik ontvang van de dealer een rekening voor de nieuwe auto, waarop ook een bedrag aan korting (maakt onderdeel uit van de inruilwaarde van de oude auto) genoteerd is.
Tevens stuur ik de dealer (op zijn verzoek) een rekening voor een bedrag zijnde de (rest) inruilwaarde, inclusief BPM.
Hoe ga ik dit allemaal boeken? Voorheen kochten wij ook auto's, doch dit ging contant en alles op één factuur. Ik heb dit niet eerder zo hoeven boeken.
Ik heb het wel geprobeerd (ik werk met oudere versie van Exact Compact), doch loop zo vast als een huis.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Irma
Irma
Wat een geweldig forum is dit, had ik jaren eerder moeten ontdekken.
Had niet gedacht ooit nog eens een vraag van administratieve aard zou moeten stellen.
Heb jullie forum vanochtend uitgebreid gelezen, doch geen antwoord gevonden op mijn eigen vraag.
Ik ben redelijk thuis op allerlei gebied, doch loop nu even vast.
Ik doe sinds jaar en dag de administratie van mijn man's bedrijf, ook de fiscale.
Door stom toeval heb ik echter niet eerder een volgende situatie bij de hand gehad.