• 0

conflict over vervoerskosten

Ik kreeg kort geleden een brief van de deurwaarder en wil graag om advies vragen. Met deze meneer heb ik het laaste jaar meerdere malen conflicten gehad. Vorig jaar was er een groot paarden evenement waar hij me 3 paarden heen ging. Ik wou ook daarheen ds besloot te vragen of ik met heb mee kon.

Dat mocht als ik zelf een 2 paardstrailer zou huren.

Dat heb ik gedaan, we zijn dat weekend op pad geweest.

Ik gaf hem 50 euro voor de kosten van de benzine en boot (woon op een eiland)

En dit vond hij oke naar mijn idee.

 

2 maanden later, na conflicten en een een bedreigend telefoongesprek stuurd hij mij een rekening en vraagd hierin opeens 0,25 euro cent per kilometer wat een totaal rekening geeft van 135,35 - 50 euro = 85,35.

Als ik dit geweten had was ik nooit meegereden, dit was niet afgesproken. Na meerdere aanmaningen, heb ik nu dus en brief van de deurwaarder gekregen.

Ik wil niet betalen, maar staat deze man in zijn recht?

 

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Is dit een zakelijk conflict? Dit is per slot van rekening een forum over Innovatie in Ondernemerschap.

 

Uit je beschrijving valt af te leiden dat er eigenlijk niks is overeengekomen over een vergoeding. Jij betaalde 50 euro, hij claimt 135 euro en nog wat. Had-ie misschien duidelijker kunnen maken. Maar 25 ct per kilometer is op zich nou ook weer niet zo duur. Zeker met een trailer achter je wagen. Kwam hij ook van datzelfde eiland?

 

En gaat-ie daar nou verdorie een deurwaarder voor inschakelen? Die kan toch niks doen als de nota betwist is. Misschien heeft een jurist beter advies.

 

Maar eigenlijk is dit geen onderwerp voor HL... 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

sorry, nee dit is geen zakelijk conflict en ben ook geen ondernemer, eigenlijk hoor ik hier helemaal niet! Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee, kwam op dit forum via google en wil graag raad.

 

Als ik hier niet mag posten gooi me dan maar weer van dit forum af hoor, dat begrijp ik dan :-\

Link naar reactie
  • 0

Als ik hier niet mag posten gooi me dan maar weer van dit forum af hoor, dat begrijp ik dan :-\

 

Zullen we dit es een paar daagjes laten staan. Kijken hoe de juristen en boekhoudkundigen reageren, of anders wel een paar lezers die ervaring hebben met deurwaarders...

 

(niet verder vertellen hoor, anders krijgen we teveel vragen) ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Flientje,

 

Wij hebben voor de hobby en dressuur zelf ook paarden en weten een beetje de ins en outs.

Puur daarom ,reageer ik dan.

 

Jij bent met hem iets mondeling overeengekomen en hebt ook reeds betaald. Nu gaat deze man jouw later een aanmaning sturen en uiteindelijk een deurwaarder.

 

Als eerste moet je vragen waar deze deurwaarder zijn verhaal op baseert?

Je hebt niets getekend en bovendien heb je een gift gegeven voor het meerijden, Onthoud goed, Gift!

 

Wanneer deze man zelf weer aanklopt voor zijn paar tientjes verschil, dan moet je hem vragen om een factuur.

Als je toch een deurwaarder stuurt doe je alles dus officieel.

 

Daarna moet je hem in zijn oren fluisteren of al zijn paardjes ook op papier staan (€), want nu wordt het gevoelig.

 

Ik weet niks, maar hoor veel! ;)

 

Als je dit goed leest hoef je niet te betalen, maar dit is geen onderwerp voor dit forum, zoals al verteld!

 

Veel succes.

 

Gijs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.