Ik ben aan het afstuderen bij een bedrijf dat fitnessapparatuur uit China importeert en zelf ook distribueert in Nederland. Nu is mijn vraag waar we het meest optimaal een rechtsvorm op kunnen zetten? Zodat we via die rechtspersoon onze producten aan "onszelf" kunnen verkopen met vrijwel geen winst om zo de Nederlandse winstbelasting te ontwijken.
Ik heb vernomen dat Hong Kong een winstbelasting heeft van 17,5% en verder geen VAT. Dus dit lijkt me interessant.
Mijn tweede vraag is hoe het zit met het geld op die betreffende buitenlandse rekening. Kun je die "gewoon overschrijven" naar de Nederlandse rekening zonder dat daar alsnog iets over wordt geheft?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bennyscheepers
bennyscheepers
Goedenmorgen,
Ik ben aan het afstuderen bij een bedrijf dat fitnessapparatuur uit China importeert en zelf ook distribueert in Nederland. Nu is mijn vraag waar we het meest optimaal een rechtsvorm op kunnen zetten? Zodat we via die rechtspersoon onze producten aan "onszelf" kunnen verkopen met vrijwel geen winst om zo de Nederlandse winstbelasting te ontwijken.
Ik heb vernomen dat Hong Kong een winstbelasting heeft van 17,5% en verder geen VAT. Dus dit lijkt me interessant.
Mijn tweede vraag is hoe het zit met het geld op die betreffende buitenlandse rekening. Kun je die "gewoon overschrijven" naar de Nederlandse rekening zonder dat daar alsnog iets over wordt geheft?
Hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Alvast hartelijk bedankt,
Benny Scheepers
Get rich, or die trying ;)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9708-beste-plaats-voor-belasting-in-de-handel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag