• 0

vraag opstarten eigen horeca onderneming

hallo,

ik wil graag een horeca onderneming overnemen, het gaat hierbij om een discotheek in omgeving zwolle.

met een grote van 670 m2.

 

hebben mensen voor mij nog tips waar ik op moet letten??

ben namelijk een startende ondernemer en alle tips zijn bruikbaar.

 

of misschien ideeen hoe je bepaalde dingen het best aan kan pakken of waar je heen moet voor een lening.

 

hoop wat te horen.

 

grt marco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wilt een horeca-onderneming overnemen met een redelijke grootte maar je hebt geen idee waar je naartoe moet voor een lening? :o

 

Wat heb je concreet voor ervaring e.d.? Ik vind het super dat je wilt gaan ondernemen e.d. maar ik heb het vermoeden dat je dit niet echt zakelijk gezien kunt oppakken zonder een adviseur o.i.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

hallo,

heb nog geen ondernemersplan gemaakt omdat we (ik en een goede vriend van me met wie ik full-time samenwerk) eerst een pand op het oog wilden hebben.

nu hebben we een pand op het oog die te huur staat inclusief inboedel.

inboedel moet natuurlijk wel betaalt worden, heb hierover al contact opgenomen en krijg hier meer informatie over.

 

zelf heb ik eerder een klein bedrijfje opgestart in mobiele telefonie, maar dit is natuurlijk heel wat anders en wil dit ook super aanpakken.

 

alleen om eerlijk te zijn weet ik nietwat er allemaal precies bij komt kijken om een horeca gelegenheid cade/discotheek) over te nemen.

zoals natuurlijk alle kosten, rechten en plichten, etc.

wanneer ik dit goed weet kan ik beginnen met het maken van een ondernemingsplan.

 

hoop snel wat te horen

grt marco

 

 

Link naar reactie
  • 0

misschien is het handig om een gesprek aan te gaan bij de KvK of naar een adviesbureau voor startende ondernemers. Die je kunnen je alles uitleggen m.b.t. de valkuilen van ondernemen. Maar kijk in eerste instantie bijv dat je met het overnemen ook geen verborgen schulden overneemt. Maar zoek instantie op. Praat met ondernemers uit de horeca en onderneem.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

een accountant kan een due dilligence onderzoek voor je doen. Hierbij wordt gekeken naar de werkelijke waarde (commercieel-fiscaal) en eventueel verborgen verplichtingen.

 

Tevens werken de grotere accountantskantoren samen met juristen, zodat alles goed in elkaar steekt wanneer eenmaal de overname plaatsvindt.

 

Kost een paar duizend euro, maar is zeker een aanrader. Vaak vinden ze ook wel wat, waardoor je ze terugverdient met een lagere koopprijs.

 

Succes

 

Rob

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

In de horeca is er veel mogelijk met een brouwerij.

Zoek daarbij verschillende uit en presenteer je plan. Vaak wil men in een regio meer marktgebied veroveren. Heineken in het oosten des lands, grolsch gebied.

 

Heb je uberhaupt je horecapapieren wel.

Je zal wel een plan moeten gaan schrijven tenzij je geld, ervaring en knowhow in huis hebt.

 

Hoeveel dagen per week ga je open?

Welk genre?

Beveiliging? (hoge kosten?

Tapvergunning?

etc.etc.

 

Ga eens een ondernemingsplan schrijven en verdiep je in deze materie.

In veel gevallen geebeurt er niet hetzelfde als wat je ziet als je gaat stappen. Automatisch de tent vol en zakken vullen.

 

Denk goed na waar je aan begint.

 

Spreek uit ervaring namens een vriend die nu een gelegenheid heeft met 3000 bezoekers op zaterdagavond. Maar moet het wel in 50 avonden per jaar verdienen en 60 man personeel aan het eten houden.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf werk al ruim 10 jaar in de horeca. Het is me opgevalen dat de gasten op dit moment best bereid zijn om weer wat "meer" te besteden. Als je goede service biedt, en de gasten persoonlijke aandacht geeft kun je wel overleven.

 

Ga eens uitgebreid opzoek op internet. Er zijn genoeg portaals waar van alles te vinden is over de horeca. Verder als tip, maak een afspraak met de gemeente, de KvK een adviseur. Ga niet over één nacht ijs, en bekijk meerdere panden ook in diversiteit.

 

Succes met de voorbereidingen iniedergeval.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Koninklijk Horeca Nederland kan ook erg waardevol zijn bij het opstarten van een horecabedrijf. Misschien kan je eens met hun gaan praten? Op http://horeca.org staat zelfs een specifiek kopje voor horeca starters.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.