• 0

Artikel: Venture capitalists in de Benelux

Hoi mede-HLers,

 

In Real Deals, mijn favoriete private equity en venture capital magazine vond ik zojuist een artikel over venture capitalists in de Benelux. Het artikel gaat met name in op private equity in Nederland (kort ook over Luxemburg). Het artikel verhaalt niet erg veel nieuws maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.

 

Lowland locusts

 

By Jennifer Letki

 

The Benelux region is brimming with private equity activity, from blockbuster deals and take-privates through to a vibrant mid-market. This depth of penetration has also led to increased scrutiny and criticism of the asset class, reminiscent of the political backlash against foreign investors in German businesses over the past year.

 

Je kunt hier verder lezen. Let op: het artikel is slechts tijdelijk zonder betaling te lezen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemd dat met al die voorbeelden Ahold niet genoemd wordt. Of het onderzoek van Stork of er verborgen waarde in het bedrijf zat, wat toch wel flink opvallend was. Verder niet zoveel nieuws (ik wist alleen niet dat SDU ook te koop stond, maar dat ligt meer aan mij dan aan dat het een nieuw feit is).

 

Gezien het feit dat we hier op een 'starters'-forum zitten vind ik trouwens de volgende artikelen veel opvallender :)

 

YouTube’s Magic Number - $1.5 Billion en Breaking News: Facebook in talks with Yahoo for rumored $1B deal (ook hier).

 

ben benieuwd wat je daarvan vindt, Ties?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Tja, leuke vraag. Denk daar al een tijdje over na. Wat mij betreft zijn we toch weer een "dotcom bubble" aan het bouwen zijn. De opbouw is dit keer wat langzamer want het duurt al een paar jaar. Toch rijzen veel waarderingen van Internet gerelateerde bedrijven weer de pan uit, op beurs en daardoor ook daar buiten. Het begon eigenlijk met de beursgang van Google daarna de koop van Skype door Ebay.

 

Weet niet hoe lang de koersen van deze ondernemingen nog zullen stijgen maar ik ben erg bang voor een (mini) crash, vooral voor de zgn. technologie ondernemingen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.