bpronk

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    gewoon nieuwsgierig

bpronk's trofeeën

  1. Thanks! Hele goeie info ! Vooral die link van die belastingdienst. Wat voor rechten zou je willen ontlenen en tegen wie? Het enige recht dat ik zou willen onlenen tegen eventuele uitvoerders van mijn idee (misschien ooit) is een beetje erkenning eigenlijk.......een kinderhand is snel gevuld ;->
  2. Ja klopt! Principe is inderdaad hetzelfde! Het buizensysteem dat ik voor ogen heb is een stuk radicaler. Dit heeft natuurlijk zijn voor- en zij na-delen. Voordelen ten opzichte van de "automatische piloot" zijn o.a. : De hoge snelheden die gerealiseerd kunnen worden zonder dat de veiligheid in het geding komt. Een kopstaartbotsing is denkbaar, maar met een heleboel verschillende ingebouwde veiligheidsmechanismes tot een minimum te beperken. Slecht zicht, gladheid, rukwinden etc..behoren tot het verleden. De capsules worden bestuurd/gecontroleerd door de organisatie die het buizensysteem exploiteerd. In de auto´s hoeven dus geen extra mechanismes ingebouwd te worden waarop controle van een goede werking lastig is. Nadelen zijn natuurlijk o.a : Het tot stand brengen van dit systeem. Daar gaat aardig wat tijd en geld overeen voordat er misschien wat resultaten geboekt worden. De reiservaring van de automobilist, veel automobilsiten willen ten alle tijden "in controle" zijn. Misschien dat claustrofobisch aangelegde mensen ook wat moeite zullen hebben met dit systeem. Wil als laatse laatste nog even melden dat ik erg blij ben met de reacties en (ook de kritische :-)) en vragen!
  3. Met: "Dit betekent dus inderdaad dat er in ieder geval afgeremd gaat worden door het verkeer dat van buis wisselt. Ook het rechtdoorgaande verkeer zal moeten afremmen " bedoel ik dat de capsules automatisch afgeremd worden op het moment dat ze een buiswissel naderen. Na de buiswissel worden de capsules weer versneld om op de rechte stukken maximale snelheid tot stand te brengen. Theoretisch is afremmen niet nodig maar tijdens een buiswissel wordt er een bocht genomen dus om het voor de passagier comfortabel te houden wordt er snelheid geminderd. Maar ik geef toe dat ik dat niet erg duidelijk omschreven had !
  4. De capsule beweegt, terwijl de auto stilstaat. (zie ook de animaties op de site!) Zodra je je eenmaal in de capsule bevindt met je auto word je automatisch naar je eindbestemming vervoerd. Het centrale systeem controleerd ieder capsule. De snelheden van de capsule zijn namelijk vooraf gedefinieerd. De totale reistijd is voor een bepaald traject dus altijd hetzelfde! Als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Groningen wilt kijkt het systeem eerst in de switch-time-table voor openingen. Als je voor zo´n traject bijvoorbeeld 5 keer van buis zou moeten wisselen (een aflsag nemen bij een conventionele snelweg), dan staan die tijdstippen vast als je op tijdstip x zou vertrekken. Betekent dus dat op x+t1,x+t2,x+t3,x+t4 en x+t5 het doorgaande verkeer bij de buiswissel niet onderbroken kan worden. Tijdstabellen vormen de sleutel bij dit systeem.
  5. Auto´s hoeven niet aangepast te worden. Wat bedoel je met: Of gaat de lopende band dan in slow motion?
  6. Accelereren, remmen, invoegen, uitvoegen wordt allemaal automatisch geregeld !
  7. Bedankt voor je feedback zrski! Met dit soort vragen heb ik ook meteen wat meteriaal vor mijn website. Ik vind het zowieso een goed idee van je om het open op het web te zetten. Als iemand anders met het idee komt kan je altijd aanvoeren dat jouw website sinds xyz actief is. Ook de feedback die je zal gaan ontvagen zou best wel eens leuk kunnen zijn. Ik heb wel nog een berg vragen: 1. Als die buizen verwisselen gaat daar een bepaalde tijd overheen, hoe zorg je er nou voor dat het verwisselen van deze buizen geen files opleverd? (of gaat het over het gezamenlijk op dezelfde snelheid afremmen?) Ik denk dat op rechte stukken de snelheid erg hoog kan zijn. De snelheidsgrens wordt bepaald door het gevoel van comfortabelheid van de reiziger tijdens accellereren, afremmen en bochten/buiswissels. Dit betekent dus inderdaad dat er in ieder geval afgeremd gaat worden door het verkeer dat van buis wisselt. Ook het rechtdoorgaande verkeer zal moeten afremmen om meer invoegmogelijkheden te creeren en het verkeer in dezelfde buis op dezelfde plek dezelfde snelheid te geven. Dit is essentieel! Het roteren/wisselen van de buizen moet in tienden van seconden gaan en eigenlijk moet het roterende gedeelte zo kort mogelijk zijn om afstandsverlies tussen de capsules tegen te gaan. In de flash-animatie heb ik een roterende buis met een lengte van ong. 4 capsules verwerkt. Waarschijnlijk kan het korter. Omdat de roterende buizen een erg essentiel deel van het systeem vormen zal hier nog behoorlijk aan geschaafd en gesleuteld moeten worden! 2. Hoe voorkom je files bij de buizen ingang punten? Geen enkel systeem heeft onbeperkte capaciteit. Ook dit systeem niet. Dus files kun je alleen voorkomen door overdimensionering. Ofterwijl rekening houden met piekbelastingen. Voordeel van dit systeem is wel dat uitbreiding met veel minder en/of geen overlast voor de bestaande buizen kan plaatsvinden. 3. Hoeveel buisingang punten moet je creëeren en waar? Denk dat dit systeem aanvullend zou moeten zijn op de bestaande infrastructuur van snelwegen, spoorwegen en waterwegen. Betekent dat je het aantal buisingang en uitgang punten kunt beperken zodat er zo min mogelijk afgeremd hoeft te worden wat de doorstroming dan weer ten goede komt. 4. Volgens mij hangt er een behoorlijk prijskaartje aan het systeem? Ja, alhoewel, omdat er geen asfaltpakket of overdreven grote betonconstructies nodig zijn kan er met een relatief lichte fundering volstaan worden. De buizen zouden net als bij brug bijvoorbeeld opgehangen kunnen worden tussen pijlers die op palen gefundeerd zijn. Het systeem kan prefab uitgevoerd worden. Alle buizen kunnen zo uit de fabriek rollen. Maar goed, doorzichtige sterke kunstof buizen, een aandrijvingsmechanisme, luchtventilatiesysteem, een management systeem dat iedere capsule controleerd etc.. Kan evengoed aardig in de papieren lopen. Maar dat doet het fileprobleem nu ook. 5. Wat is het criterium om een buizensysteem op te zetten? En kan dit in samenwerking met een conventionele weg werken? (op de conventionele weg betaal je benzine, in het buizen systeem een abbo ofzo?) Het moet in samenwerking met de conventionele weg! Denk dat het in eerste instantie voor en stuk verlichting van de drukte op de snelwegen moet zorgen. In de stad moet je dit nog niet willen. Komt ook bij dat vrachtwagens, caravans,auto´s met aanhangers etc... geen gebruik kunnen maken van dit systeem ivm de maat van de capsule. Afhankelijk van het maatschappelijk draagvlak kan er van tolgeld of van belastinggeld gebruik gemaakt worden voor dit systeem. Denk echter dat tolgeld, ondanks de gevoeligheid in Holland, wel toegepast moet kunnen worden omdat het om een aanvullend systeem gaat. Dit is in ieder geval het meest wenslelijk bij het vinden van eventuele investeerders.
  8. Hallo allemaal, Ik vroeg me af of ik hier wat zinvolle tips kon krijgen over het volgende: Ik heb een idee van me uitgewerkt op mijn website: http://www.snelwegvanmorgen.com Heb dit puur gedaan om hopelijk wat reacties te krijgen en daardoor gemotiveerd te raken om het verder in detail uit te werken. Maar ook om het idee min of meer te loggen. Met andere woorden, ik zou het niet erg leuk vinden als iemand anders met de eer zou strijken als die op een later tijdstip op het idee zou komen. Gevaar is nu echter wel dat ik anderen misschien op het idee zou kunnen brengen op het te patenteren. Iets waar ik zelf het geld niet voor heb. Wat ik me nu afvraag, kan ik op een of andere manier rechten ontlenen aan mijn website? Oja, en wat vinden jullie van het idee? Bart
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.