Ga naar inhoud

frank.custers

Newbee
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Beste 2-the-point, Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels meerdere prospects enthousiast weten te krijgen voor mijn plannen. Dit zijn allen grotere MKB bedrijven, met tientallen/honderden mensen in dienst. Voor deze bedrijven is het wel degelijk interessant om hun inkomende facturen electronisch te laten verwerken. Hoe snel een meneer of mevrouw op de financiele afdeling ook kan werken, hetzelfde werk door machines laten doen is altijd goedkoper (zeker als dit repeterende bulkwerkzaamheden zijn volgens een vast stramien). Natuurlijk blijft er een taak bestaan voor de crediteurenadministratie (uitzonderingsgevallen, foutafhandeling, etc.), maar het aantal FTE op deze afdeling kan substantieel omlaag. Er zijn zeker grenzen aan de 'ideale' klant voor mijn propositie, maar ik ben redelijk zeker van de business case die ik van mijn verhaal heb gemaakt. Ook met jou/jullie kom ik graag eens praten over mijn verhaal en wat het voor jou/jullie kan betekenen. PS Sorry voor de onpersoonlijke aanhef, maar van de meeste mensen in de verschillende fora is niet echt hun 'normale' naam te achterhalen.
  2. Heren, dank voor de reactie. Misschien heb ik iets nog niet duidelijk gemaakt: het is de bedoeling om deze factuurverwerkingsdienst als een soort ASP aan te bieden en dus zonder investeringen vooraf voor de klanten (ik kom dus graag eens langs bij jullie voor een sales pitch om e.e.a. toe te lichten :)). De applicaties die hiervoor in de markt zijn, zijn duur, maar in een ASP model gaat dit werken. De klant kan dus arbeidskosten besparen omdat de handmatige verwerking van de facturen nu elctronisch door ons wordt gedaan. Verder zijn er veel verborgen kosten in het factuurverwerkingsproces (die ik ook graag eens kom toelichten :) :)). Pim, voor betreft het handmatig verwerken vs. scannen en OCR'en: dit is wel degelijk sterk kostenbesparend (diverse studies, eigen onderzoek en diverse prospects bevestigen dit). En ik denk dat je droom een stuk dichterbij komt, wanneer mijn project draait. Voorlopig alleen aan de kant van mijn klant en niet bij de klant z'n leveranciers (dus alleen de tweede alinea van je droom), maar dat is een kwestie van tijd. Zou je verder enkele voorbeelden kunnen geven van de US cash mngt sites die jij beschrijft. Ten aanzien van de opmerkingen van 'Aleph': kun je aangeven wat de belangrijkste nadelen zijn van de standaard workflow pakketten en hoe je die door zelf te ontwikkelen hebt omzeild. Het externalisren van de workflow klinkt interessant, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe dat zou moeten werken. T.a.v. platform/architectuur: de meeste standaard applicaties voor factuurverwerkingen 'moeten' draaien op een Windowsplatform (server + operating system). Als dan de workflow + eai op een ander platform draaien, heb je dan 2 verschillende systemen nodig ( ??? of begrijp ik het nu niet helemaal)? Ik denk dat hier mijn technische kennis te beperkt is: wat is het verschil tussen de architectuur en de gereedschappen? Het is/was verder de bedoeling zo veel mogelijk gebruik te maken van standaard applicaties. De meeste van de applicaties die ik nl beschikbaar wil maken voor MKB+ bedrijven draaien al jaren bij de grote multinationals, en waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat al eens is gedaan. Echter, om tot een homogeen geheel te komen als ik een aantal functies naast elkaar heb draaien (ik geef toe, dit is toekomstmuziek), moet ik nu nadenken over functionaliteiten die overlapend zijn (zoals de workflow en de intergratie met de systemen van de klant). Misschien kunnen we buiten de uitzending om eens een afspraak maken om hierover verder te praten. Pim, dat geldt ook voor jou (en de ondernemers binnen BViT) natuurlijk!
  3. ??? Ik ben sinds enige tijd bezig met het opzetten van een bedrijf in de financiele dienstverlening voor MKB+ bedrijven. De eerste dienst wordt het elektronisch verwerken van inkomende facturen. Ik wil hiervoor een standaard applicatie gebruiken. Deze bestaan globaal gezien uit een scanning en OCR module en een workflow module. Ik zou echter voor de workflow module een bredere oplossing willen, want ik verwacht deze ook nodig te hebben voor latere diensten, bijv. uitgaande facturen, betalingsverkeer, enz. Verder moeten er interfaces worden gebouwd met de boekhoudsystemen van de klanten. Hiervoor lijkt mij een middleware/eai/messagebroker aplicatie een goede oplossing, ook weer met het oog op later toe te voegen fuctionaliteiten. Tenslotte moet er het geheel nog webenabled worden gemaakt, incl. beveiliging (extranet-achtig). Kan iemand mij op het spoor zetten van de juiste architectuur/hardware/software om dit op te bouwen dan wel een persoon/bedrijf kunnen aanraden die mij hierover onafhankelijk kan adviseren (dus zonder dat ze een bepaald platform of leveranciers van oplossingen vertegenwoordigen, en ook zonder dat ze direct een consultancy opdracht van tig dagen willen schrijven). Frank

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.