Als specialistische website kun je tegen betaling goede content produceren voor de aanbieders die nu ook al de belangrijkste bron zijn van content (maar dan vrij platte, met alle respect) op je website.
Op specialistische terreinen is altijd behoefte aan serieuze content. Voorbeelden: een goede uitleg van hoe iets echt werkt, een testverslag, recensie, uitleg hoe te gebruiken, interview met gebruiker. Nu biedt de site vooral de bekende juichende aankondigingen en persberichten. Niets mis mee maar meestal matig of niet informatief op zichzelf, het zijn op zijn best nuttige verwijzingen, waarna de bezoeker het verder zelf moet uitzoeken.
Als je zulke content - en dan van hoge kwaliteit - een tijd produceert bind je een publiek aan je en ontstaan de mogelijkheden eraan te verdienen aan aanbiederskant en gebruikerskant.
De mogelijkheid van content produceren in opdracht van aanbieders wordt vaak vergeten omdat het dubieus lijkt. Dat hoeft helemaal niet. Er is een enorme markt van sponsored magazines, whitepapers en veel meer content en media met een duidelijke afzender en daar zitten hele goeie voorbeelden tussen.
Aan jou de uitdaging om in de formule van de website mogelijkheden te creëren voor kwalitatief goede, betrouwbare content met een afzender. Geen commerciële rotzooi die iets aanprijst tegen betaling zonder dat de lezer weet dat je 'omgekocht' bent.