In verband met de incassering van éénmalige premies (relatief kleine bedragen) voor annuleringsverzekeringen heb ik onlangs een contract bij de Postbank aangevraagd voor éénmalige incasso's tot een max bedrag van euro 75,- en een max aantal incasso's per maand. Voorwaarde was dat ik alleen éénmalige incasso's mag doen met handtekening van de rekeninghouder. Ik krijg nu een brief dat ik de weigeringstermijn (30 dagen) moet vermelden. Ergens in dit forum beschrijft Willemj zijn recente ervaringen met de Postbank dat hij als consument geen storno kon laten plegen omdat het om een éénmalige incasso ging. Dit was aanleiding voor me om de Postbank Zakelijk te bellen. Er werd me botweg medegedeeld dat mijn contract inhield dat er een weigeringstermijn van 30 dagen vermeld moest worden en dat het niet uitgesloten was dat met andere bedrijven andere voorwaarden werden gehanteerd en dat de betrokken medewerker geen zin had om de voorwaarden van andere contracten te gaan bekijken. Met andere woorden: take it or leave it. Ik kan dus een heel formulier gaan wijzigen. Blijkbaar kent de Postbank (waar ik overigens al heel veel jaren zowel privé als zakelijk met plezier bankier) klanten en klanten. All animals are equal but some are more equal than others. >:(