oiko

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Bart

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Eindhoven

oiko's trofeeën

  1. Ok, bedankt. :) Ik zal die bedragen dan maar zo laten staan.
  2. Zo, die paar dagen relaxen had ik even nodig, maar nu weer terug aan het werk! :) Ik heb de AV helemaal doorgespit en deze sluit werkelijk perfect aan op mijn bedoelingen. Er zijn een paar kleine dingen die ik wel moet veranderen, met name het gedeelte over de software. Ik heb alleen web-software. Er zijn nog wel een aantal kleine vragen over: In leden 7.2 en 7.4 staat een bedrag van €350.000. Hoe is dit bedrag bepaald? Mag ik hier ook een ander bedrag plaatsen en zoja op wat voor regels moet dit bedrag gebaseerd zijn? In lid 10.2 staat Amsterdam. Ik mag dit gewoon wijzigen in Eindhoven, gezien ik hier woon en actief ben? Ik heb VCC's AV in PDF bijgevoegd zodat deze wat beter te doorzoeken en te lezen is. ;) Nu ben ik benieuwd of iemand voor mij een voorbeeld heeft voor een onderhoudsovereenkomst en een gebruiksrechtovereenkomst? Ik wil overigens iedereen bedanken voor de moeite en VCC in het bijzonder voor die mooie AV. ;) Algemene_Voorwaarden.pdf
  3. Ik heb inderdaad dat draadje al doorgelezen. En nog een over een onderhoudscontract waar - ja inderdaad - die post van Venture Capital Coach in stond. ;) Zo ben ik ook bij jullie terecht gekomen. Ik heb inderdaad een beetje moeite de scheiding te houden wat nu in zo'n contract moet en wat in de AV. Ik ben voornamelijk bang dat deze elkaar zullen tegenspreken. Nee, eigenlijk nog niet. Omdat ik bang was dat ik een hoop zaken zou vergeten zoals aansprakelijkheid e.d. Maar nu ik een paar AV's al heb doorgenomen begin ik hier steeds meer kijk op te krijgen. Ik kan zelfs al gedeeltelijk onderscheiden wat ik in de ene AV mis en wat in de andere weer handig is. Als ik zelf voorwaarden zou moeten maken, dan zou ik het als volgt doen: In de AV zet ik alle voorwaarden die gelden voor maatwerk en hosting. (op een soortgelijke wijze zoals Venture Capital Coach heeft gedaan) Die AV van VCC (ik kort het ff af hoor ;)) vond ik eigenlijk erg goed. In het contract zet ik alle voorwaarden voor het gebruik van het CMS. Wat ik eigenlijk zou moeten hebben is een opzet voor een contract. Dan zou ik in princiepe zelf eens wat kunnen proberen, en dat maak ik dus een concept-contract voor die "huur"-website, en zelf een concept-AV. Als jullie bereid zijn om die concepten te evalueren zou dat echt geweldig zijn! :) (of ben ik zo te opdringerig? :$)
  4. Ik heb je hele voorwaarden gelezen en ze sluiten al wat beter aan op die dienst die ik eerder beschreef. Echter zit ik dus met die gecombineerde dienst. Ik doe hosting en ondersteuning/onderhoud in één. Dit gaat periodiek. Vandaar dat deze twee ook gelijk moeten lopen, en dat doen ze in die voorwaarden van jou nog niet. Ik moet hiermee dus waarschijnlijk echt met een jurist rond de tafel gaan zitten. Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Waar kan ik een jurist vinden? :D Klinkt zo gemakkelijk maar waar vind je een die verstand van de IT-sector heeft en niet al te duur is? Ik ben woonachtig in Eindhoven. Wat alles een beetje complex maakt, is dat ik buiten het leveren van die dienst ook nog maatwerk software maak; modules voor in het CMS. Hierop zijn die voorwaarden dan weer wél goed.
  5. Ik heb ze al een deel goed gelezen. Ik had in het begin wel even wat moeite met de taal die zo ongelooflijk lekker vlot leest ;), maar naarmate het aantal voorbijgekomen woorden steeg ging het steeds beter. Ik zal je uitleggen waarom ik denk dat de Algemene Voorwaarden van de FENIT niet voor mij toereikend zijn. Ik heb dit toevallig in een PM aan iemand anders al verteld, maar ik denk dat anderen hier ook heel wat aan hebben. Ik wil eigenlijk het liefst de volgende dienst gaan aanbieden: een klant neemt bij mij een licentie op het gebruik van het CMS en krijgt een beheerbare website die ik host (lees: laat hosten). De bedoeling is dus een totaalpakket waarbij de klant in wezen een website "huurt". Als de klant het contract wil opzeggen betekent dat: - het domein moet worden verhuisd naar een andere server, of worden opgezegd. - de klant een dump van de inhoud van de website krijgt. Bij deze dienst hoef ik me geen zorgen te maken over de broncode, omdat deze op een server staat waar ik enkel toegang tot heb. Verder heeft het een aantal voordelen voor de klant: altijd up-to-date software, relatief goedkope kosten, gespreid betalen (per kwartaal). Vandaar dat ik denk, gezien de inhoud van de FENIT AV, dat deze niet aansluit op deze dienst.
  6. Nou goed, eens was er een jongen die toch wel goed om kon gaan met webscriptingtalen en dergelijke en begon hier hobbymatig mee te stoeien. Na een steeds groter wordende interesse werd het werk ook steeds professioneler. Het werk begon steeds kwalitatiever te worden en eigenlijk zou er ook wel geld mee verdiend kunnen worden. Verder was het ook nog eens leuk werk ook! Dat klonk als een gouden toekomst. Dus dan maar een eigen onderneming starten. De papa van het vriendje had een eigen onderneming, en van hem leerde hij veel over de administratie. Toch een aantal leuke klanten gehad maar meestal niet veel kenniskringen verder. Het vriendje starte ook (ongeveer gelijktijdig) een eigen onderneming in een vakgebied dat uitstekend aansluitte op het zijne: hij deed het programmeerwerk en het vriendje deed het grafische gedeelte. Hij zat op een informatica opleiding en het vriendje deed een grafische opleiding. Een perfecte combinatie. Totdat op een gegeven momen die jongen meer zijn horizon ging verbreiden en eens bedacht wat hij nu met die onderneming wilde. Beetje bijverdienen is aardig, maar hoe mooi zou het zijn als hij met dit leuke werk na zijn studie verder zou kunnen? Maar hier kleefde een klein probleempje aan: tot nu toe maakte hij alles handmatig en dat werkte tot dusver goed. Alleen zou het onderhoud onbeheersbaar worden bij wat meer klanten. Vandaar dat er vooruitgedacht moest worden. Na wat dikke studieboeken en maanden verder was het dan eindelijk zover, een droom die hij al 3 jaar had zou verwezenlijkt worden: een eigen CMS. De doelgroep was duidelijk en zou voor talloze doeleinden inzetbaar zijn. Uit ervaring wist hij dat hij zeker genoeg klanten kon vinden. Dus aan de slag. Na een tweetal maanden goed nagedacht te hebben en alles mooi en overzichtelijk op papier te hebben gezet was het ontwerp klaar. Vervolgens roep de studie aandacht en hier ging dan weer wat meer energie naar toe. Toen kwam het vriendje met het heugelijke nieuws een leuke klant te hebben. En ja, die wilde ook graag bij zijn huisstijl en briefpapier een website. En niet zomaar een, een grote waarbij ook nog eens veel dynamiek moest komen. Het eerste overleg ging soepel en goed. De eerste echte offerte werd gemaakt, want tot dusver was dat allemaal niet nodig. Telefonisch werd aangegeven dat hier nog wel een paar vraagjes over waren en die zou hij per e-mail ontvangen. Dat mailtje kwam en daarbij ook de schrik. Oei, Algemene Voorwaarden, onderhoudscontract, vrijgeven van broncode, dat waren dingen waar hij nog nooit over had hoeven na te denken! :o Natuurlijk ben ik dat "jongentje" uit het verhaal. ::) De situatie is denk ik zo wel duidelijk en ook over mijn kennis van zaken moet ook het een en ander duidelijk zijn. Deze klant is gelukkig erg begripvol en heeft mij vriendelijk op deze zaken geattendeerd in een e-mail. Ik ben dan ook gelijk op onderzoek gegaan. Ik had niet echt lang nodig om in te zien dat een AV redelijk noodzakelijk is, en hiermee ook het belang van een onderhoudscontract en de eisen die hieraan worden gesteld. Daarbij komt ook nog eens een zwak punt bij: de broncode. Ik heb het internet afgezocht en andere bronnen proberen te raadplegen en ben zo op de FENIT voorwaarden terecht gekomen. Ik was hier vrij tevreden mee en wilde deze eigenlijk gaan hanteren. Totdat ik op een zoektocht naar het opstellen van contracten hier terecht kwam. In diverse topics komt duidelijk naar voren dat het aan te raden is om je eigen AV te samenstellen door een jurist. Dit geldt dus ook voor contracten. Nu is mijn buidel met geld niet groot, maar mijn doel is niet om deze belangrijke zaken nog langer voor ongezien te houden. Als ik mijn onderneming serieus neem - wat ik ook doe - dan kan ik niet zonder degelijke AV en contracten. Mij is dus duidelijk dat de FENIT voorwaarden waarschijnlijk niet aansluiten bij mijn onderneming en dat ik hiervoor naar een jurist moet. De overeenkomsten wil ik graag degelijk hebben. Ik heb echter geen idee waar ik hiervoor terecht moet en vraag daarom ook jullie hulp. Ik ben dus op zoek naar een jurist die samen met mij een passende AV kan maken en ook de (standaard)contracten die ik met mijn klanten sluit. Dit betreft een licentie op het gebruik van het CMS en een onderhoudscontract voor updates en softwarefouten. Waar kan ik voor zoiets terecht en misschien nog (voor mij) belangrijker: hoeveel gaat mij dit kosten? Wat zijn redelijke prijzen en waar moet ik aan denken? Zit ik op het goede pad, of zijn er nog zaken die ik over het hoofd heb gezien? Ik voelde me nogal schaamvol toen ik zo onprofessioneel naar mijn klant over kwam... Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, en bedankt voor het lezen en de aandacht! ;)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.