Jump to content

Henk-Jan van Essen

Junior
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • How did you find us:
    off-line reclame
  • Gender
    Male
  • First name
    Henk-Jan
  • Last name
    van Essen

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    managementsite

Company info

  • Location
    Gyroscoopweg 144, 1042 AZ AMSTERDAM
  • Branch 2
    Personeel & opleidingen
  • Branch 3
    29
  1. Als je geen geld wilt storten in de pot die Adwords heet, dan is 'content marketing' iets wat een logisch gevolg is. Dat maken van content is al door een aantal reageerders aangekaart: schrijf een blog met een onderwerp dat jouw doelgroep aanspreekt, daarin staan woorden die weer passen bij het zoekgedrag van jouw doelgroep, en op die manier maak je een begin met de vindbaarheid van je site. (Mod edit: reclame en link naar eigen site verwijderd, lees aub de forumregels)
  2. https://www.youtube.com/watch?v=qn0VOmWmZvc Op linkedIn postte Henk-Jan een Eductivity-vlog: met als thema "Wanneer gebruik je nou tekst en wanneer is video effectiever?" Bart Weijers een goede bekende van ons, reageerde met de opmerking: "Zowel tekst als video moeten niet te lang zijn. Kort en snel moet de boodschap zijn." In deze video leg ik uit, dat Bart een algemeen heersende aanname deelt, die veel wordt verkondigd maar in onze ogen niet correct is. Video kent 3 doelstellingen: (1) het is leuk. Dat heet ook wel entertainment, en YT staat er vol mee. (2) het brengt een onderwerp onder de aandacht. Dan is het een reportage dat op een hoog abstractieniveau iets wil benoemen, of (3) het zet aan tot actie. Dat kan van tell sell tot commercials, maar ook een pakkende tekst met de juiste call to action. Wie in de voorbereiding van een videoproductie niet kiest, welke van de 3 doelstellingen de video moet hebben, krijgt vanzelf een video in de categorie (1) 'leuk'. Echter, vaak zijn die videotjes helemaal niet leuk. Ze zijn geen entertainment, brengen geen probleem onder de aandacht en zetten hooguit aan tot één actie: namelijk wegklikken. Herken je dat? Het gekke is... TV programma's die je niet interessant vind, zap je ook weg. Dus dat is niet anders. En omdat YT er vol mee staat is de overheersende gedachte... 'kort'. Wij van Eductivity beweren dat als je interessante content maakt, mensen wél de hele video afkijken. Een interessant TV programma kijk je ook uit en online geldt hetzelfde. De stelregel is dus nie
  3. https://www.youtube.com/watch?v=La6RrvdgNyQ Online Recruitment, het werven van personeel, maar dan online. Het lijkt zo eenvoudig, maar is het dat ook? En, welke middelen heb je tot je beschikking als je naast de bekende vacature advertentie, ook online aan de slag wilt? Voor ons label 123vacaturevideo.nl gingen wij op onderzoek uit en interviewden Ruud Schoen. Hij heeft zich gespecialiseerd in Online Recruitment. Eductivity: http://www.eductivity.nl/videoproductie/eductivity-online-recruitment/ BrandEngineers : http://www.BrandEngineers.nl
  4. Ik ben echt verbaasd en zal die verbazing ook woorden geven. Nieuwe startende ondernemers. Gaan jullie zelf je boekhouding doen? Ja? Prima. Gaan jullie zelf je acquisitie doen? Ja? Prima, Gaan jullie zelf alle artikelen schrijven? Ja? Prima. Gaan jullie zelfs... Budget zal vast het hekele hangijzer zijn van een starter (dat is voor mij te lang geleden ;-( ) maar ik ben echt oprecht verbaasd als je zelf de teksten van je site gaat schrijven. Heb je daar voor geleerd dan? "Neen, maar ik kan het wel en anders dan vraag ik het wel aan de critici van HL". Als je dat ook met je boekhouding doet, heb je in no-time een probleem met de belastingdienst. Gok ik. Alles wat je hiervoor leest is een mening. Van mij en op die wijze bouw ik mijn tekst op. Net als jullie. Als ik dan een tekst lees als "Door de huidige economische omstandigheden kijken steeds meer organisaties kritisch naar hun bedrijfsuitvoering. Waar mogelijk worden bepaalde processen en middelen efficiënter ingezet. " dan haak ik binnen 2 seconden af. Waarom? Omdat iedereen, en echt i e d e r e e n die tekst heeft bedacht. Je komt hem 10x per dag in het nieuws tegen en 7x in de e-nieuwsbrief die een of andere consultant schrijft. Heel origineel. Teksten schrijven voor het web is een vak. Even dan toch twee tips van een oude klager die ook al iedereen heeft gebruikt: (1) Wie is je doelgroep? De hele wereld? Dream on. Wees heel specifiek wie jullie doelgroep is. Bijvoorbeeld. Iedere bollenteler met 3 hectare en woonachtig in de postcode 2500-2199. Iemand die dan op jou site komt denkt dan veel sneller "Hé dat ben ik" (2) Gebruik cijfers. Wat is het % van jouw doelgroep dat kritisch gaat kijken. Waar kijkt men dan naar (zoveel% naar X, zoveel% naar Y)? Welke processen worden dan effectiever in gezet. En hoezo productiever? Hoeveel scheelt dat dan? En hoe komt dat dan? In mijn adviespraktijk zie ik dat als we 10 websites van bedrijven die dezelfde diensten aanbieden, naast elkaar zetten en de bedrijfsnamen vervangen voor "x", we bijna 10 identieke verhalen krijgen. Doen we datzelfde met sites van een andere branche, dan zien we dat ook die teksten errug lijken op de teksten van de eerste groep. Kortom: hoezo unieke propositie. Nederland, neen, jouw doelgroep is op zoek naar een partij die het aantoonbaar anders doet. Misschien zijn jullie dat wel. Dat begint met je teksten. Op je site. In je whitepapers, in je artikelen, in je belscript, in je verkoopverhaal. Overal, en dan ook overal moet hetzelfde verhaal klinken. Zucht. Dat kost geld. En daar gaat het bij menige onderneming (ik schrijf bewust niet: starter) fout.
  5. Binnen i-conomics hebben wij flink geïnvesteerd in de rapporten van eMarketer. Daarin komt naar voren dat het gebruik van webvideo giga gaat stijgen. Parallel daaraan neemt ook de aversie tegen amateurvideo toe. Het amateuristische zit 'm vooral in 'het verhaal' dat verteld wordt. Dat verhaal is een kwestie van goede copy, en die is zeldzaam. Zeker in de wereld van adviseurs, consultants en trainers. Ooit zo'n stel zelfverzekerde ZZP'ers gezien? Uit onze adviespraktijk blijkt te vaak dat men de kosten van de vorige maand nog moet betalen van me opdrachten van deze maand. Door slim gebruik te maken van video zijn we in staat om passieve inkomsten te ontwikkelen. Praktijkvoorbeelden tonen aan dat die aanpak goed werkt. Daarmee is de corparate webvideo teruggebracht tot 'ZZP webvideo'. En, want dat was de vraag van dit onderdeel: het werkt. Aangezien wij heel veel A/B splittests hebben uitgevoerd en dus de resultaten zien, kunnen we met recht zeggen: eerst zien, dan geloven. Wij geloven. (mag dit? lees dan maar eens: http://www.i-conomics.com/marketing-van-adviesdiensten/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=34)
  6. Die engelse versie van sneeuw verkopen aan een eskimo kende ik nog niet. Wel de Nederlandse versie waar een koelkast wordt verkocht aan een Eskimo. Weet jij waarom Eskimo's eigenlijk een koelkast in hun iglo zouden moeten hebben? Het is veel te warm in een iglo om je bier, je melk (ijsberenmelk gok ik dan) koud te houden. En verse vis bederft bovendie bij die veel te hoge temperatuur. In de aanbieding: 1 dieselaggregaat voor 220V de snelle beslisser krijgt daarbij 1000 liter dieselolie + 1 koelkast helemaal gratis. Die dieselolie kost in Eskimoland wel eventjes € 4,25 de liter. En 1000 liter is zó op. Hoezo Verkopen moeilijk?
  7. Hi All, Ik geef regelmatig lezingen over de psychologie van het verkopen. En neen, dit is geen advertentie. En neen, ik heb niet eens naar het product gekeken dus ik hoor niet bij de groep die 'het' bij voorbaat al naar de prullenbak verwijst. Iedereen heeft trouwens een prullenbak thuis staan, dus er is blijkbaar vraag naar allerlei rare spullen. (of heb jij niet nog ergens zooi liggen waar de verpakking om heen zit?) Even een tipje van de sluier Stel jij zit te werken. De telefoon gaat. "Ja hallo?" Vervolgens word jij overspoeld door orale diaree van iemand die eigenlijk belt omdat hij ZIJN spullen aan jou wil verkopen. Wat doe jij? De eerste de beste K-smoes die je kunt bedenken, komt met een rotgang naar buiten: "Uhhh, wat jammer voor u, nét vorige week geregeld. Goejendaag" en je gaat door met je werk. De collega tegenover je kijkt je aan en vraagt: "Wat was dat?" waarop jij antwoordt: "Ach een of andere eikel die iets probeerde te verkopen. Zal ik nog een bakkie halen?" De vraag is dus: "Wat zou jij willen dat er gezegd, gevraagd of weet ik veel wat gedaan wordt, waardoor jij in een beller op z'n minst nog even laat uitpraten?" En meer verklap ik niet. Succes!

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept