DoornbosD

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

DoornbosD's trofeeën

  1. Tja, als ik dit bericht goed lees zie ik een tegenstrijdigheid: Adviseurs zijn uit, zie Free Record Shop >> helemaal mee eens, blijkbaar zoekt het management die adviseurs uit die hen alleen maar bevestigen, cover your ass mentaliteit; Maar je tilt de discussie naar een niveau wat er niet toe doet als ik het mag zeggen, blijkbaar omdat een aantal mensen zich aangevallen voelt. Vraag aan een aantal ondernemers wat men van de prijs vindt van zijn/haar accountant en het antwoord zal zijn: TE DUUR! Vraag wat men vindt van de tarieven die worden gerekend voor adviezen, het antwoord zal in veel gevallen zijn: TE DUUR! Vraag aan een ondernemer wat nu echt de toegevoegde waarde is van een accountant voor zijn business, het antwoord zal in veel gevallen zijn: hij heeft verstand van boekhouden, maar van mijn business, nee niet echt. Dus ik denk nog steeds dat er wel een mogelijkheid is om een dergelijke dienst op te zetten. Als het gaat om adviesdiensten kun je van te vore prijsafspraken maken. De keuze zal altijd worden bepaald door de ondernemer...... Wel grappig dat de discussie naar dit niveau wordt getild terwijl dat niet mijn vraag was/is....... ;)
  2. Hoi Edo, En dat zijn dingen die je allemaal in een tender kan ondervangen (vragen naar referenties bijvoorbeeld). Wellicht dat jij op jou manier zaken doet, wellicht is het eens tijd om op een andere manier zaken te doen. Niet meer op de traditionele manier. Gevolgen van het zakendoen op basis van een emotionele keuze, want dat is vaak het geval (vraag het maar aan psychologen) - de relatie staat voorop, inhoudelijk durft men elkaar niet meer aan te spreken op het geleverde werk; - er worden geen duidelijke afspraken gemaakt over tijdslimieten (denk aan accountantscontrole, hoe vaak komt het voor dat een controle wordt uitgesteld vanwege capaciteitsgebrek bij opdrachtnemer....daar mag een ondernemer nooit de dupe van zijn) - geen duidelijke afspraken betekent dat er onderhuids irritaties kunnen ontstaan die niet worden uitgesproken. Het is in mijn optiek tijd om met dit soort diensten ook rationeler om te gaan. Het old-boys network te lijf gaan. Er is zoveel kennis in dit land dat een ondernemer niet bang hoeft te zijn dat hij mindere goden binnenkrijgt. Ik wens jou natuurlijk veel succes met jou manier van zakendoen, maar er is ruimte voor een nieuwe manier, een manier van elkaar aanspreken op resultaten en afspraken! Nogmaals, het is jou mening dat is jou goed recht, maar ik lees er toch wel in door dat jij niet echt openstaat voor een nieuw idee, hou alles maar bij het oude, een typische tunnelvisie in mijn optiek van iemand die nog op een traditionele manier zaken doet. Nl, veel op basis van persoonlijke relaties....... Veel suc6 daarmee
  3. En trouwens, de opmerkingen komen wel van adviseurs.......wellicht bang voor een beetje prijsdruk...... ;)
  4. Kijk, dat is al een wat genuanceerde opmerking waar ik zeker iets mee kan. Een eerste selectie op basis van prijs is maar een idee, uiteraard zou je meer selecties kunnen inbouwen. Absoluut eens dat het wel om kwaliteit gaat, dat heeft een prijs, maar tot hoever..... En je raakt nutuurlijk een mooi punt, tijd en rompslomp uit handen nemen van de ondernemer zodat die bezig kan zijn met...ONDERNEMEN! Kortom, ik denk dat er wel degelijk een markt voor is, nu nog verder uitwerken. De opmerking neem ik zeker mee! gr
  5. Sinds wanneer beschikt de KvK over speed-answers als het gaat om juridische vraagstukken. Hebben ze jou een garantie gegeven? Volgens mij zoek jij een bevesting van iets waarover je zelf toch er onzeker bent. Ga maar eens goed google-en, er zijn diverse uitspraken geweest over dit soort zaken. In plaats van je te focussen op een extra zakcentje zou je juist veel meer zaken kunnen doen door je excuus aan te bieden aan je ex-werkgever, wellicht kun je dan zaken met zijn doen die veel meer waard zijn dan de opbrengsten uit het vastleggen van een domeinnaam.
  6. Beste EDO, Even voor de goede orde, het beslissingstraject loopt niet online! Even goed lezen wat nu het plan is. Het beslissingstraject verloopt altijd 1-op-1. Het voordeel voor de klant is juist dat hij nu meer aanbiedingen krijgt en hij in eerste instantie rationeler kan beslissen. Voordelen voor aanbieders zijn dat zij niet overal hoeven te leuren om een offerte te mogen schrijven maar dat dit zichtbaar is voor, door het lezen van de tender kunnen zij nagaan of zij hiervoor in aanmerking komen en interesse hebben. PS Voor grotere opdrachtgevers bestaat zoiets al ikv Europese aanbestedingsregels. Dus je opmerking is denk ik niet juist, ik ga niet op de stoel van de beslissers zitten, ik help ze alleen. Hoe vaak komt het niet voor dat je als bedrijf een accountant inhuurt, geen afspraken maakt over prijszetting adviesdiensten en vervolgens dus teveel betaald bij adviesdiensten........ gr
  7. Ik ben bezig met mijn ondernemingsplan voor het aanbieden van online tenders gericht op een niche-markt: financiële diensten. Te denken valt aan: - accountantswerkzaamheden (controle, samenstel, advies) - belastingadvies - advieswerkzaamheden - inhuur tijdelijke krachten op financiële afdeling - advies voor projecten Het werkt als volgt: In samenspraak met de klant wordt een tender geschreven. Deze tender wordt geplaatst op de website (uiteraard beveiligde website). Aanbieders van de diensten kunnen tegen een vast tarief per jaar inzage krijgen in lopende tenders en hierop bieden indien zij voldoen aan de voorwaarden zoals gesteld in de tender. Na het verstrijken van de termijn wordt een eerste selectie gemaakt op prijs. Vervolgens worden (in overleg met de klant) een x-aantal aanbieders uitgenodigd voor presentatie/gesprek. Hieruit volgt uiteindelijk een keuze. Toegevoegde waarde: - Meer inzicht in prijsstelling en meer concurrentie waardoor prijs zal zakken; - Onafhankelijke leverancier, keuze op basis van rationele beslissingen in plaats van "een vriendje" krijgt de opdracht" - Duidelijke voorwaarden aangeven voor het aanbieden van de dienst, verschuiven van verantwoordelijkheid naar de opdrachtnemer. - Prijsafspraken maken voor langere termijn Mijn vraag is: Zou hier een markt voor zijn, ik sta open voor reacties! Met vriendelijke groet, Dennis
  8. Ik ben geen jurist, maar ik denk dat je juridisch heel zwak staat in deze. Volgens mij is er al jurisprudentie dat er bij dergelijke zaken geen recht bestaat op het domeinnaam. Jij zal hem waarschijnlijk tegen kostprijs moeten aanbieden. Overigens lost van het feit dat het absoluut NOT-DONE is om een dergelijke actie uit te voeren terwijl het om vertrouwelijke informatie gaat van een destijds WERKGEVER, dus als ik jou was zou ik snel mijn excuses gaan aanbieden.
  9. Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor het aanbieden van online tenders vwb financiële diensten, te denken valt aan het volgende: * Accountantsdiensten; * Belastingadvies; * Consultancy; * Interim-opdracht; * Tijdelijke krachten voor financiële afdelingen etc etc Aanbieder kunnen dan inschrijven op tenders die wij uitschrijven voor klanten. Eerste selectie is op basis van prijs, vervolgens worden x-aantal partijen uitgenodigd voor gesprek/presentatie. Mijn vraag is of hier een markt voor zou zijn. Ik hoor graag reacties van ondernemers. Toegevoegde waarde van deze dienst: lagere prijzen, vaste afspraken, onafhankelijk advies, kunnen kiezen uit meerdere aanbieders. Ik hoor het graag! Groet Dennis
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.