Wellicht geneigd om te denken "wie zwijgt, stemt toe", maar ik zou toch zo veel mogelijk zekerheid van de werkgeefster willen hebben. Je ziet in praktijk vaker dat werkgevers geen moeite hebben met nevenwerkzaamheden tot dat deze een dermate omvang aannemen dat deze op gespannen voet komen met de werkzaamheden krachtens de arbeidsovereenkomst. Alsdan kan de werkgeefster het je knap lastig maken. Probeer toch zoveel mogelijk afspraken te bevestigen en bouw in ieder geval een dossier op, ookal is er nog niets aan de hand.
Zolang de website nog weinig oplevert is het raadzaam om de kosten laag te houden en de inkomsten vooral aan te merken als inkomsten uit overige werkzaamheden. Dit hangt er echter ook vanaf wat je via de website verkoopt.
Dus toch beter om eerst hobbymatig te beginnen? Enig punt van twijfel is dan wat te doen als ik iemand wil inhuren voor bijvoorbeeld promotie activiteiten? (flyers uitdelen tijdens een beurs) Kan ik ook als particulier dan een uitzendbureau o.i.d. inschakelen?
Verder ben ik zodra ik echt officieel wil starten zeker van plan afspraken te maken met de werkgeefster.