Zijn het domeinnamen waar veel type-in traffic op komt (denk aan spelfouten van bekende sites), dan is het een aanrader om bijvoorbeeld Sedo.com landingspagina's te plaatsen.
Wil je echt per domeinnaam het hoog gaan positioneren, verwacht dan van een lange termijnsperiode. Helemaal als het 'vrij nieuwe' domeinnamen zijn. Een complete Zoekmachine Optimalisatie strategie bevat naast Linkbuilding (Het bouwen van een inbound linknetwerk) ook vele on-page factoren. Meestal is het bouwen van een goed linknetwerk een van de hoogste 'kostenposten'.
30 domeinnamen betekenen meestal 30 strategieën, en vele uren aan arbeid om de site te blijven optimaliseren. Gelukkig zijn er bedrijven gespecialiseerd hierin, en is het mogelijk om dit uit handen te geven.
Google Adsense en affiliate netwerken als Daisycon, TradeTracker,TradeDoubler of M4N bieden de mogelijkheid om d.m.v. leads (een conversie) of doorklikken omzet te maken.
Succes!