achtentachtig

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

achtentachtig's trofeeën

  1. Sorry dat ik niet meer reageerd heb! Inmiddels is het project zo veranderd dat ons doel niet meer is om mensen uit de auto en in de trein te krijgen. We gaan de reis ervaring van huidige 1e klas zakelijke reizigers verbeteren. Uit ons onderzoek bleek dat de treinreis zelf het probleem niet was. Mensen vinden niet erg om lekker 1e klas te zitten met hun eigen papieren en laptop. Het probleem ligt bij de reis van huis/kantoor naar station en van station naar eindbestemming. Nu wordt dat meestal gepland met 9292ov.nl. Maar men ervaard deze service als onbetrouwbaar en niet handig. Niet handig, vooral omdat de mobiele versie te ingewikkeld is waardoor er dus kaarten en routebschrijvingen uitgeprint moeten worden. Waardoor je dus net een toerist lijkt in plaats van een zakelijke reiziger op weg naar zijn klant. Onze oplossing voor dit probleem is een mobiele reisplanner. Doormiddel van 'mobile tracking' weet de applicatie waar je je op dat moment bevindt. Ook staat deze in contact met actuele reisinformatie van OV aanbieders (NS, RET, HTM, Arriva etc). Door deze 2 factoren te combineren (locatie en actuele reisinfo) krijgt de gebruiker altijd de snelste route naar bepaalde plek voorgeschoteld, rekening houdende met vertragingen e.d. Om een voorbeeld te geven: Ik ben op bezoek bij een klant. Ik moet straks naar een volgende klant. Ik pak mijn mobiele telefoon en selecteer de klant waar ik straks heen wil (via je adresboek gesynchroniseerd met je PC). De applicatie weet waar ik ben, dus ik hoef geen vertrek locatie aan te geven. De applicatie geeft aan over hoelang ik moet vertrekken, waar heen en met welke tram, trein en metro. Met een kaart wordt ik 'begeleidt' naar de haltes, stations en uiteindelijk mijn eindbestemming: de volgende klant. We doen dit trouwens voor onze HBO opleiding CMD. Het project is fictief, NS (en andere partijen) zijn dus niet betrokken bij het project. Heel erg bedankt voor alle reacties. Het heeft ons zeker geholpen, ondanks de verandering in opdracht. Nieuwe reacties en meningen over ons concept zijn natuurlijk ook welkom.
  2. Aankomende maanden zal ik samen met een team van 4 andere communicatie en multimedia design studenten werken aan een project om de zakelijke reiziger uit de auto en in de trein te krijgen. Wat zou voor u de reden zijn om uw auto te laten staan en de trein te pakken naar uw werk of afspraken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.