Jump to content

NewVentures

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Er zijn hier meerdere aspecten. 1) Het leveranciers aspect. Je leverancier dient natuurlijk voor betaling een factuur in te dienen. Geen factuur geen betaling. 2) Het persoonlijke aspect. Gesprekje met je partner in de VOF; waarom ga je bij ons weg en waarom denk je dat zomaar te kunnen doen? 3) De vraag hoe is de leverantie door de partij tot stand gekomen. Als dit voor jou/jullie onzuiver is en er ligt geen factuur, betwisten; 4) Financieel aspect: Hoe is de situatie van het bedrijf. Als de partner weg gaat en de klanten meeneemt (wat natuurlijk reeel is) en jullie hebben daarvoor jullie buffer verbrandt door de facturen te betalen zijn jullie de sjaak en niet de vertrekkende partner. 5) Loon. Ontvangt de partner nog loon en komt hij nog dagelijks naar kantoor? Zo ja over in gesprek gaan. 6) Wanprestatie. Als je het gevoel hebt dat je genaaid wordt kan je je partner uit het bedrijf zetten op basis van wanprestatie. 7) Meerderheidsbelang. Als jij en jouw partner meer aandelen hebben als de vertrekkende partner dan kan je deze volgens mij mits goed beargumenteerd uit de VOF zetten. Zoek eens op "VOF uitkopen" en je krijgt voldoende resultaten, ook op dit forum. 8) De vraag waarom een VOF. ik bedoel het kan allemaal wel lekker zuur worden natuurlijk. Je kan beter een BV of CV+LTD nemen mijns inziens. Wat als het nou eens om 100.000 euro aan facturen ging zonder jouw medeweten en de betreffende partner van de aardbodem verdween. Dan komen ze bij jou het huis leeghalen. Denk daar eens over na. Daarnaast, koppel dingen los van elkaar en behandel ze ook als losse onderwerpen. Veel sterkte ermee. Voor de meeste mensen betekent dit einde bedrijf dus ik hoop niet dat het voor jullie zo is.
  2. Daarnaast vind ik het een slechte keuze van PUMA om onder dezelfde merknaam een totaal andere lijn neer te zetten. Eerste wat mij opviel aan jouw foto's waren de standaard puma's (ontwerp 5 jaar geleden).. Dus wat is daar dan "andere lijn" aan?
  3. Volgens mij zijn Armani en D&G de enige echt populaire namaakmerken hier in Nederland. Maar je zegt dat jij niet in het hokje Hugo Boss, Tommy, Ralph Lauren past? Vervolgens zeg je dat jouw winkel in het hokje van o.a. Bendorff past. Vervolgens ga ik naar de website van Bendorff en aanschouw ik daar de volgende merken: Hugo Boss, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger...
  4. Ik bedoel ook niet ego als in dat je arrogant bent. Wat ik bedoel is, jij kijkt als ondernemer op een bepaalde manier naar jouw concept en dat doe je vanuit je passie, het harde werk dat je erin hebt gestoken en dagelijks erin steekt, vanuit de risiso's die je hebt genomen en neemt etc. Misschien is dat alleen geen goed perspectief. Daarom heb je adviseurs, maar die zijn inderdaad duur en niet altijd nodig. Misschien een gek idee, maar waarom ga je niet op een zaterdag met een klein assortiment voor de winkel staan (niet met een traditionele marktkraam!) om de consument aan te trekken en te vragen wat zij ervan vinden. Weet je meteen of die doelgroep die erop af komt jouw doelgroep is.
  5. Nogal logisch beter goed gejat als slecht bedacht "Hugo by Hugo Boss" "Y by Yavari"
  6. Ik ben een investeerder, vandaar ook mijn directe reactie. Hij verwacht eerst dat een bank crediteuren gaat dekken, vervolgens geef ik een gratis advies om de zondagmiddag en mijn visie en dan ga je zo zitten reageren. Veel succes ermee.
  7. "Y bhy Yavari" Wat moet een klant dat zeggen? http://www.yavari.nl/slideshow/18g.jpg
  8. Als banken en gemeente zo reageren heb je gewoon een probleem want dan willen ze het dus niet financieren. Je huis als onderpand nemen is geen goed plan. Vraag de bank en gemeente eens waar hun twijfel lag, bij het concept, de uitvoering, de locatie, ...? En plaats jezelf eens buiten je ego en overtuiging, zijn er werkelijk zoveel klanten die bij jou naar binnen lopen omdat; 1) Ze je merk kennen 2) Ze van buiten kunnen zien welke merken je voert en ze daar interesse in hebben 3) Je locatie goed is 4) Je pand er aantrekkelijk uitziet 5) Je vriendelijk personeel hebt 6) Je winkelinrichting- en grootte goed is
  9. Waarom ben je dan niet winstgevend, als je het allemaal zo goed weet?!?
  10. Ik kom regelmatig in Leiden en in een poging om daar kleding aan te schaffen ben ik 3 weken geleden van een erg koude kermis terug gekomen. Grote winkelstraat, wat vinden we er? Via Mio en voor de rest.. Mexx, Esprit en We en dat was het dan wel weer.. Ik kende jou winkel niet, dus doe iets aan je branding. Yavari? Hoe kom je erop? Het laat me aan Yakult denken.. Breestraat is een B-locatie voor een winkel zoals de bijlmer dat is voor de PC Hooftstraat.. Ik heb nog nooit zo'n trieste winkelstraat gezien.. Vanwaar heb je voor Leiden gekozen? Studenten met poen? Ik zie een hoop onbekende, misschien hippe merken in je portfolio.. Maar wat dacht je van een (Hugo) Boss, Hilfiger en Ralph Lauren? Dan de hippere delen van het assortiment en een breder deel ipv het selecte deel ouderwetse troep wat die ene winkel op de grote straat verkoopt want 9 van de 10 keer kan je daar niet een broek, shirt en bijpassende schoenen scoren (nog een goede tip, hippe schoenen erbij verkopen.) Ik zal binnenkort eens een kijkje komen nemen in je winkel, wie weet kan je die hippe merken wel aan me aansmeren als vaste Hilfiger/Boss klant :)
  11. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het zo dat je belasting moet betalen in het land waar management plaatsvindt. Hiervoor geldt een regel van naar ik meen als je meer dan een half jaar per jaar aanwezig bent in het betreffende land je daar belasting moet betalen (exact aantal dagen weet ik niet meer, maar heb ik ook ergens genoemd zien staan in een topic).
  12. Ik begrijp dat ook niet zo, overal waar je kijkt staan kantoorgebouwen leeg, maar het begint meestal pas rond de 100 m2, als je geluk hebt, vaak moet je zelfs een half gebouw huren. Deels snap ik die makelaars wel, die willen eenvoud. Liefst 1 klant in 1 pand, lekker makkelijk. 1 factuur, 1 klant om je zorgen om te maken. Aan de andere kant, wanneer keert het om en hebben ze ons nodig omdat er niet genoeg geld binnen komt? Want ze hebben wel geld verzameld maar als het leeg blijft staan gebeurt er ook weinig. Anyway, ik denk dat het Nomadz concept erg leuk is voor de ondernemers/ZZP'ers die graag willen werken met "collega's", maar voor ons is het minder geschikt; als je new technology/nieuwe concepten ontwikkelt wil je gewoon niet dat vreemden voortdurend in je keuken kunnen kijken, telefoongesprekken af kunnen luisteren (omdat ze ernaast zitten) etc. We hebben er zelf ook over nagedacht om meerdere panden in Nederland te openen in een 3-tier formule; - Kleine betaalbare kantoorruimtes met doorgroeimogelijkheden; - Full service aanvullingen zoals VOIP, ICT, computers, bureau's, gebruik vergaderruimtes, flexkantoren etc; - Creatieve samen werk ("Nomadz" achtig) plekken en lounge plus wekelijks/2 wekelijks evenement waar bedrijven hun idee/product kunnen presenteren/presentaties van partners/investors etc. Maar hiervoor moet je natuurlijk een flinke zak geld hebben en de vraag is, haal je dat er uit? Of is het er zelfs al en weet ik/weten wij het niet?!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept