- Laptop kopen op eigen naam ipv eenmanszaak
-
Laptop kopen op eigen naam ipv eenmanszaak
Hallo, Ik vroeg mij af, kan ik een Laptop kopen op eigen naam ipv mijn bedrijfsnaam (eenmanszaak)? Want ik zit te denken om een MacBook bij Apple te kopen. En zij hebben in de zomer maanden altijd een back-2-school actie. Krijg je een iPod Touch of iets dergelijks erbij + studentenkorting. Kan ik gewoon zo'n MacBook kopen en de btw van hem in me administratie verwerken als uitgave? Zonder dat tie op mijn eigen naam staat? Ik heb ook op internet rondgekeken. En ik las in enkele tijdschriften dat ik als eenmanszaak gewoon diensten & producten op eigen naam kan kopen. Omdat je bedrijfsnaam puur een handelsnaam is van mij als persoon. Maar toch zeggen sommigen mij dat het niet kan. Vandaar mijn vraag hier!
-
Privé geld bijleggen bij zakelijk vermogen
Ik weet niet of ik in het goede forum zit maar mijn vraag is: Ik wil graag een computer kopen. Maar moet nog ff wachten op geld van enkele klanten. Is het administratief verantwoord om van mijn privé rekening geld over te maken naar me zakelijke. Een computer te kopen. En zodra ik geld van klanten binnen heb, weeer geld terug stort op me privé rekening? Ik had even gegoogled en daar kwam eigenlijk uit dat ik als bedrijf dan een schuld heb bij mij als persoon. En hoe boek ik dit in de administratie, of valt er niks in te boeken? Ik ben een eenmanszaak Alvast bedankt
- Wat moet ik afdragen?
- Wat moet ik afdragen?
-
Wat moet ik afdragen?
klopt maar voor een beginnende ondernemer, is het een grote drempel Helemaal als je in't begin geen startkapitaal had (had ik verder ook niet nodig) En ik stak eerder niet super veel tijd in het zoeken van opdrachten (van wege school e.d.) dus dan is een boekhouding uitbesteden voor mij teveel van het goede:P
- Wat moet ik afdragen?
- Wat moet ik afdragen?
-
Wat moet ik afdragen?
Hallo, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt tot een goed antwoord kunnen vinden! Ik ben een startende ondernemer! En hoor van verschillende mensen verschillende verhalen over wat je nou moet reserveren voor de belastingdienst! Enkele bedragen van facturen die ik heb verzonden Verzonden facturen (dus inkomsten) Factuur 1: totaal excl: 700 euro 19% btw: 133 euro totaal incl.: 833 euro Factuur 2: totaal excl: 500 euro 19% btw: 95 euro totaal incl: 595 euro is het dan zo dat ik de excl. bedragen voor mezelf kan rekenen (700 + 500 = 1200) of moet ik ook hier nog weer een bedrag van reserveren voor de belastingdienst Een mede-ondernemer had mij gezegt namenlijk: dat je ongeveer 30% apart moest houden voor de belasting. voor Pensioenregelijk, etc etc.. Is dit zo? Ik zit in het eerste jaar van mijn onderneming, ik kom denk ik niet boven de grens van kleine ondernemersregeling. Het kan zijn dat ik beetje vaag ben, heb er niet zoveel kaas van gegeten. Ik wil dus binnenkort een investering doen van het geld wat ik heb verdiend. Maar ik weet dus niet of ik dan kan rekenen op bovengenoemde 500+700 of dat ik daar nog geld van moet reserveren voor de belasting! Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Ruben
Rub3n
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht