- Lancering in de foodsector
-
Lancering in de foodsector
ExTax; thnx; zal zeker contact maken; eerst het budget bekijken :( Twa level: vanaf begin is sprake van mijn product, merknaam, recept etc; dus niet bij nader inzienl; de fabrikant raakte in de loop der tijd meer enthousiast; ik ben bij hem gebleven omdat hij voorstelde de distributie te regelen en hij een grote fabrikant is wiens producten reeds bij > 1000 winkels komen via grossiers. Geen reden meer om andere te zoeken toch? Het is wel de bedoeling om naast deze, een andere fabrikant ook te laten produceren tbv andere eetmomenten voor andere doelgroepen. Zoals ik eerder zei nog geen concrete afspraken; receptuur heb ik gemaakt maar wel in bezit van de vulling leverancier; binnenkort alles op zijn papier. Kortom, ik heb alleen mondelinge afspraken die nu gedefinieerd moeten worden.
-
Lancering in de foodsector
Sorry; had complete tekst klaar voor idbroker nu foetsie >:( Kennis nog niet beschermd; ik zal wel merk etc deponeren; nog geen geheimhoudings ovk; fabr. 3x test gedaan in 6 mnd; vind niet wezenlijk; vulling is andere fabrikant; dit is mijn enige troef t.o. de deegfabrikant; deze gaat 1 segment bedienen; andere segmenten doe ik met andere distributeurs; ook nog te dealen; zal door dezelfde geproduceerd worden; zal op zoek gaan naar advocaat met deze spec; heb vd fabr. begrepen dat zijn aan te wijzen distr. +/- 20% marge vraagt! dan moet mijn royalty minstens zelfde zijn? Dank voor adviezen ExTax; inderdaad David en Goliath verhaal; hoe doen anderen het? thnx.
- Lancering in de foodsector
-
Lancering in de foodsector
Ja, de fabrikant doet het in opdracht van mij; nog geen schriftelijke ovk; krijg komende week een voorstel; nee geen licentie verleend; hoe royalties te berekenen? Moet ik advocaat in de hand nemen om alles te regelen? Risico dat fabrikant zegt “zoek een ander”toch. Registratieformulieren merken buro BBIE aangevraagd; dank voor push
- Lancering in de foodsector
- Lancering in de foodsector
-
Lancering in de foodsector
Met heel weinig geld als startende ondernemer iets in de foodsector doen en het liefst zonder personeel is natuurlijk niet makkelijk tot zelfs onmogelijk, lijkt `t….. Nu de lange ontwikkelingsfase van het product voorbij is en de fabrikant het binnenkort in productie gaat nemen, blijkt dat deze nieuwe ovensnack veel meer potentie heeft voor andere doelgroepen (geformuleerd) dan aanvankelijk gedacht. Door gebrek aan geld en kennis over marketing* en verkoop en het gebrek aan relaties om ingangen naar andere distributeurs te krijgen, loop ik risico dat de fabrikant teveel grip krijgt, omdat hij een distributeur/grossier zal regelen naar de eerste doelgroep (winkels) onder zijn fabrieksnaam. Dit geeft wel aan dat hij vertrouwen heeft in het product, ondanks dat er sprake is van een trial. Tevens blijkt, dat de productnaam als merk etc.wel te beschermen is, en volgens kenners ook daar commerciele mogelijkheden zijn. De relatie wil ik niet verstoren door mijn wensen. Hoe kan ik dit allemaal** goed regelen met een zeer klein budget? Hartelijk dank voor plaatsing en hulp. * Nima marketing cursus globaal gelezen; slechte ervaring met marketeer gehad (factuur voor 12 uur praten en de naam van 1 distributeur die ik zelf moest benaderen…) ** Steun, begeleiding, contacten, juridisch, financieel [titel aangepast - mod]
Daypan
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht