RHS1000

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

RHS1000's trofeeën

  1. De inbreng verhouding is in dit geval gelijk aan de aandeelhouders verhouding Ik ben 1/3 aandeelhouder en heb 25.000,- gestort Het andere bedrijf is 2/3 eigenaar en zou 50.000,- storten. In werkelijkheid hebben ze maar 12.000 gestort, met de belofte dat de rest zou volgen. Het bedrijf wil mijn 1/3 belang voor 0,- overnemen en gaan waarschijnlijk door met het bedrijf. In de liquidatie berekening kan ik toch met de inbreng rekenen die de partijen zouden storten, dus totaal 75.000,-? Winst was 15.000,- kosten 35.000,-. Dus te verdelen 55.000,-. 1/3 = 18.333,-. Dit is toch de meest eerlijke berekening?
  2. Nu komt het bedrijf, waar ik nog steeds voor 1/3 eigenaar van ben met een zgn "eindvoorstel" waarin ze de kasstromen met elkaar vergelijken: Ik zou management fee ontvangen hebben a 22.000,- en deel mee voor 1/3 in het verlies a 11.000,-, dus mijn kasstroom is POSITIEF 11.000,- De kasstroom van de overige aandeelhouders is alleen 2/3 van het verlies -/- 22.000,- Zonder enige inhoudelijke discussie bieden ze mij nu als eindbod 10.750,-?? Heeft het bedrijf enige voet om op te staan, als dit tot een zaak komt? kasstromen vergelijken???? Uit vorige antwoorden, blijkt dat de 2 functies apart afgewikkeld moeten worden, dus de functie manager en de aandeelhouder: 1) Manager krijgt nog 2000,- fee over september (factuur is gestuurd) (er is een management overeenkomst getekend) 2) aandeelhouder krijgt afrekening : Inbreng + winst - kosten. (= ca. 19.000,-) Totaal praten we dus over 21.000,- of in hun voorstel 10.750....... Heb ik een zaak ??? Of staan het bedrijf in hun recht??
  3. Hoi Littlebit, Thanks voor de info. In mijn visie heb ik ook de fee apart staan, ik zou deze maand nog een factuur die ik klaar heb liggen moeten sturen. De aandelen gaan voor € 0,- over ner de ander eaandeelhouders... De afrekening heeft betrekking op mijn inbreng van 25000,- waar de winst bij komt en de kosten afgaan, is mijn visie. 1/3 eigenaar dus ook 1/3 van de opbrengst en kosten toch? En niet zoals het bedrijf zegt: je hebt fee ontvangen en daar halen wij 1/3 van de kosten vanaf.......toch?
  4. Hallo, Ik ben een half jaar geleden voor 33,3% in een nieuwe BV gestapt via mijn holding BV. Ik heb € 25.000,- gestort en de andere partners € 50.000,-. Er is een management overeenkomst getekend ivm de fee van € 4000,-/ mnd en verder zou ik het bedrijf gaan opzetten en runnen. Nu, een half jaar later, blijkt dat de markt niet datgene is wat wij ervan verwacht hebben. Wij hebben besloten om te stoppen. De partners kopen mijn aandelen. Nu moet er een afrekening komen en daar komen de verschillen van inzicht. Mijn visie is over de afrekening is: afrekensom = Gestort kapitaal + 1/3 van de opbrengst - 1/3 van de kosten*. 25.000,- + 1/3 * 9.500,- - 1/3 x 30.000,- = 18.166,- * kosten zijn: managementfee, auto, telefoon, huur Het bedrijf komt met voorstel : afrekensom = ontvangen fee - 1/3 van som kosten - opbrengst 22.000 - 1/3 * (30.000-9500) = 15.166,- Kan iemand mij vertellen welke methode de juiste is? Hartelijke Groet,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.